• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 26 دی 1402
کد مطلب : 215805
+
-

دستاوردهای دولت به روایت رئیس‌جمهور

سیدابراهیم رئیسی صبح دیروز (دوشنبه) در بیست‌و‌ششمین گردهمایی سراسری ائمه‌جمعه کشور ضمن تسلیت سالروز شهادت امام هادی(ع)، نمازجمعه را دارای جایگاهی اثرگذار و برخوردار از کارکردهای متنوع در حوزه‌های مختلف عبادی و معنوی دانست. در ادامه سامانه جامع مساجد کشور، مشتمل بر اطلاعات کمی و کیفی مساجد نیز در این گردهمایی رونمایی شد.

مطالبه‌گری در تریبون‌های نمازجمعه
رئیس‌جمهور اظهار کرد: ائمه‌جمعه گره‌های ذهنی را که یا از روی غفلت یا از روی دشمنی در جامعه ایجاد شده رفع می‌کنند و از سوی دیگر ستادهای نمازجمعه یکی از مهم‌ترین جایگاه‌های نیروسازی برای نظام و دستگاه‌ها هستند و در عرصه‌های مختلف از دوران دفاع‌مقدس و پس از آن همواره به تعلیم و تعدیل بوده‌اند. تریبون‌های نمازجمعه همواره به‌دنبال اجرای عدالت، مبارزه با فساد، تبعیض و فقر بوده و این مطالبه‌گری را با دقت و حساسیت دنبال کرده‌اند. این نقش‌آفرینی ائمه جمعه برای مردم و مسئولان جامعه نعمتی الهی است؛ برای مسئولان از بابت اینکه یک جایگاه امین، ناظر آنهاست و برای مردم نیز از این بابت که می‌بینند جایگاهی هست که آنها را می‌بیند و سخن‌شان را می‌شنود و با امانت و اخلاص و بر مدار عدالت به‌دنبال اصلاح واقعی در عرصه‌های مختلف است.

مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم از آغاز
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت،رئیسی افزود: کارنامه عملکرد دولت مردمی طی 2.5سال گذشته ازجمله «کنترل و مهار موفق بیماری کرونا»، «رفع کسری بودجه 480هزار میلیارد تومانی با ایجاد منابع جدید درآمدی برای کشور»، «کنترل و مهار رشد نقدینگی و کاهش آن از 42درصد به 27درصد»، «تعیین‌تکلیف بانک‌های ناتراز»، «اجرای نظام تعرفه‌گذاری پرستاران و رتبه‌بندی معلمان پس از یک‌دهه معطلی»، «نهضت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و بازگرداندن 6هزار و 500کارگاه و کارخانه راکد به چرخه تولید»، «کنترل و کاهش ناترازی‌ها در بخش انرژی با افزایش ظرفیت تولید»، «حل مشکل تنش آبی 3هزار و 500روستا و برنامه‌ریزی برای تأمین یک میلیاردمترمکعبی آب شرب»، «رشد اقتصادی 4.2درصدی»، «رشد چشمگیر تجارت نفتی»، «تلاش برای جبران کمبودها در بخش مسکن با ساخت یک‌میلیون و 900هزار واحد مسکونی جدید»، «افزایش 10درصدی تخت‌های بیمارستانی»، «توسعه بیمه سلامت»، «زهکشی 122هزار هکتاری اراضی کشاورزی و افزایش 22درصدی تولید محصولات کشاورزی» بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید