• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 26 دی 1402
کد مطلب : 215801
+
-

رایزنی‌ وزیر خارجه هند با رئیسی

تهران روز دوشنبه میزبان «سوبرامانیام جایشانکار»، وزیر امورخارجه هند بود؛ دیداری دیپلماتیک که بیش‌از هر چیز تحت‌تأثیر تحولات اخیر در دریای‌سرخ قرار داشت.
در شرایطی که تهران و دهلی‌نو محورهای متکثری برای رایزنی دارند، اما به‌نظر می‌رسد رایزنی‌های وزیر امورخارجه هند در تهران و گفت‌وگوهای او با مقام‌های ارشد ایرانی، بیش‌از هر چیز درباره افزایش سطح تنش‌ها در دریای سرخ است. وزیر خارجه هند بعد از ظهر دیروز با سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان گفت‌و‌گو کرد.
به گزارش تسنیم، وی همچنین با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه و مهرداد بذرپاش، وزیر راه‌و‌شهرسازی دیدار و گفت‌و‌گو کرد. امیرعبداللهیان در نشست‌خبری با همتای هندی خود با تأکید بر اینکه ایران با قوت از امنیت کشتیرانی در منطقه حمایت می‌کند، به آمریکا و انگلیس هشدار داد جنگ علیه یمن را متوقف کنند. وزیر امورخارجه هند نیز دراین نشست خبری با اشاره به عرصه‌های متنوع همکاری و اتحاد ایران و هند، تأکید کرد که دهلی‌نو می‌خواهد از موقعیت ایران در منطقه استفاده کند که می‌تواند هند را به شمال برساند. سوبرامانیام جایشانکار با اشاره به نگرانی‌های هر دو کشور از تحولات غرب‌آسیا، بر ضرورت جلوگیری از افزایش خشونت‌ها تأکید کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید