• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 10 تیر 1397
کد مطلب : 21577
+
-

هواپیما - بالگردها؛ مهمان آینده آسمان‌‌

هواپیما - بالگردها؛ مهمان آینده آسمان‌‌


هواپیمای عمودپرواز جدید با گنجایش 6مسافر و سرعت 607کیلومتر برساعت،  محـــــصول جدیدی است که توسط شرکت حمل‌ونقل هوایی Transcend به بازار ارائه شده و گفته می‌شود تا سال 2024وارد سامانه حمل‌ونقل هوایی جهان خواهد شد.

به گزارش ساینس،  هواپیمای عمودپرواز با نام VTOL هرچند قابلیت بلند شدن از زمین به‌صورت عمودی را دارد اما نسبت به نمونه‌های مشابه فعلی،  یعنی بالگردهای سنتی 3برابر سریع‌تر است.

شرکت سازنده اعلام کرد که این هواپیما مسافران را از مراکز اصلی شهرها به یکدیگر خواهد رساند و پیش از این نخستین مسیرها و قیمت بلیت‌های این هواپیما را ارائه داد. این اعجوبه قادر خواهد بود مسافت لس‌آنجلس تا سان‌فرانسیسکو (مسیری با طول 600کیلومتر)‌ را تنها در عرض ۵۵ دقیقه بپیماید. گرگ برول،  مدیرعامل Transcend می‌گوید: «تولید این هواپیما،  مشکلات زیادی را حل می‌کند. استفاده از این هواپیما آلودگی در اطراف فرودگاه‌ها و هزینه‌های مسافرت‌های هوایی را کاهش خواهد داد.همچنین زمان سفرهای هوایی کاهش پیدا خواهد کرد و سر و صدای آن نیز کمتر است.»

این هواپیما از سیستم هوانوردی fly-by-wire استفاده خواهد کرد که به این معناست که کنترل آن به‌صورت دستی نخواهد بود و به‌صورت خودران خواهد بود.مسافران این هواپیما می‌توانند مسافت نیویورک تا بوستون را ظرف ۳۶دقیقه و با صرف هزینه ۲۸۳ دلار سفر کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید