• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 24 دی 1402
کد مطلب : 215607
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/pgmo2
+
-

وزیر ارشاد خبر داد:

اختصاص بودجه 9هزار میلیارد تومانی برای طرح‌های فرهنگی و هنری

اختصاص بودجه 9هزار میلیارد تومانی برای طرح‌های فرهنگی و هنری

وزیر ارشاد در نشستی از اختصاص بودجه 9هزار میلیارد تومانی به طرح‌های فرهنگی و هنری خبر داد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری با اهالی رسانه با اشاره به فعالیت‌های وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها توجه ویژه به شهرستان‌هاست و برای طرح‌های مرتبط با فرهنگ و هنر ۹هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است. محمدمهدی اسماعیلی در بخشی از صحبت‌هایش درباره رونق هنر در بخش‌های مختلف نیز گفت: با مشارکت مردم به دوره رونق وارد شده‌ایم. امروز فرهنگ، هنر و رسانه دوره شکوفایی را سپری می‌کنند؛ البته این به‌معنای نادیده گرفتن مشکلات نیست و از آنجا که برنامه‌های مهمی پیش‌رو داریم، در برنامه‌های حمایتی حول معیشت و رفاه اهالی هنر گام‌های بزرگی برداشته‌ایم. وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین بخش‌های عملکردی وزارت ارشاد تلاش برای بهبود بودجه و زیرساخت‌ها بوده است. شعار اصلی ما مردمی‌سازی فرهنگ و هنر است. نزدیک به 9هزار میلیارد تومان برای افتتاح طرح‌های عمرانی در حوزه فرهنگ و هنر تخصیص داده‌ایم که بخشی از آن محقق شده و بخشی هم محقق خواهد شد و براساس برنامه‌هایی که تدوین شده است در این دوره نگاه ویژه‌ای به شهرستان‌ها داریم.

33فیلم در جشنواره داوری می‌شوند
در ادامه وزیر ارشاد در پاسخ به سؤالی مرتبط با چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر گفت: امسال بیش از 100فیلم در جشنواره فیلم فجر ثبت‌نام کرده‌اند که بررسی‌ها انجام و نتیجه اعلام شده است. ارزیابی داوران نشانگر رشد کیفی و وجود گونه‌های مختلف در جشنواره است. با توجه به کیفیت فیلم‌های ارسالی به دبیرخانه در نهایت با توجه به داوری انجام‌شده و بررسی‌های اولیه 33فیلم به بخش داوری راه پیدا کرده‌اند.

بودجه 400میلیارد تومانی کم است
وزیر فرهنگ در توضیح تناسب بودجه سازمان سینمایی گفت: ما بودجه سازمان سینمایی را که 400میلیارد تومان است، قابل‌قبول نمی‌دانیم و باید قبول کنیم رونق در تولید فیلم‌ها به‌دلیل مشارکت بخش خصوصی است، اما امیدواریم سال آینده بودجه سازمان سینمایی افزایش منطقی را تجربه کند.

هنرمندان خارج‌نشین و فعالیت‌شان در ایران
وی همچنین درباره بازگشت هنرمندان خارج‌نشین به ایران نیز گفت: ما در‌ جمهوری اسلامی ایران در موضوع ایرانیان خارج از کشور، فضای مساعدی برای بازگشت تمام کسانی داریم که دلشان برای ایران و ایرانی می‌تپد، این حق را دارند و ایران خانه آنهاست و این حقی نیست که ما بتوانیم آن را از آنها سلب کنیم؛ بنابراین اگر کسی برای دریافت مجوز بیاید برایش مطابق قانون تصمیم گرفته می‌شود، اما باید رسماً اعلام کنم که دولت آقای رئیسی رویه‌اش این بوده و یکی از برنامه‌هایش بازگشت ایرانیان خارج از کشور است. هیچ هنرمندی نبوده که درخواست بدهد و بدون دلیل ممانعتی ایجاد شود؛ به‌عنوان مثال هنرمندی بود که 40سال اجازه اجرا نداشت و خارج از کشور هم زندگی می‌کرد، اما ما اجازه اجرا دادیم؛ حتی صحبت‌هایی برای تشکر از دولت آماده انتشار کرده بود که من اجازه انتشار آن را ندادم؛ چون دنبال تبلیغات نیستیم. پس باید بگویم ما به‌عنوان مسئول، خادم همه ایرانیان هستیم؛ چه داخل و چه خارج از کشور.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید