• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 24 دی 1402
کد مطلب : 215605
+
-

تبلیغات گمراه‌کننده از سوی «پلتفرم‌ها» ممنوع است

معاون تنظیم بازار و توسعه کسب‌وکار ساترا گفت: تبلیغات گمراه‌کننده از سوی پلتفرم‌ها درباره ترافیک تمام بهای رایگان ممنوع و تخلف است.
 به گزارش همشهری، محمد حسن خلعتبری درباره تخلفات پلتفرم‌ها بابت اعلام تبلیغات گمراه‌کننده گفت: گاهی پلتفرم‌ها یا وی‌اودی‌هایی که مجوز ساترا دارند، از تبلیغات گمراه‌کننده استفاده می‌کنند. آنها کاربران شان را با این عنوان گمراه می‌کنند که فلان محتوا را می‌توانند رایگان مشاهده کنند.
خلعتبری ادامه داد: ما ابزارهایی داریم که تست می‌کنیم آیا تماشای محتوا برای مخاطب از نظر ترافیکی رایگان است یا خیر. وقتی تست می‌کنیم می‌بینیم مصرف ترافیک اینترنت به‌صورت رایگان نیست؛ یعنی هزینه ترافیک هم برای کاربر حساب می‌شود. در دستورالعمل ۹۶بندی تبلیغات تجاری، تبلیغات گمراه‌کننده از سوی پلتفرم‌ها ممنوع است و تخلف به‌حساب می‌آید. معاون تنظیم بازار و توسعه کسب‌وکار ساترا با بیان اینکه براساس قوانین کشور در مدل‌های درآمدی، ترافیک تمام بها ممنوع است ولی این قانون اجرا نمی‌شود، تصریح کرد: مثلا بنده سایت داخلی دارم و باید ترافیک اینترنت برای کاربران نیم بها باشد؛ درحالی‌که می‌بینیم این ترافیک برای کاربران تمام بها حساب می‌شود. یعنی کاربر هم هزینه حق اشتراک و تبلیغات را می‌دهد و هم پول ترافیک اینترنت از حسابش کسر می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید