• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 24 دی 1402
کد مطلب : 215547
+
-

طرح جدید پلیس راهور در برخورد با خودرو‌های آلاینده یا دارای نقص فنی و ظاهری

معاینه فنی 8هزارخودرو باطل شد

محیط‌زیست
معاینه فنی 8هزارخودرو باطل شد

پلیس راهور تهران بزرگ طرحی را اجرا می‌کند که براساس آن با خودرو‌هایی که به هر طریقی موفق به دریافت برگه معاینه فنی شده‌اند اما شرایط دریافت و احراز معاینه فنی را از دست داده‌اند، برخورد می‌کند. در قالب این طرح معاینه فنی این خودرو‌ها ابطال شده و تا زمان رفع نواقص و دریافت مجدد معاینه فنی مجاز به تردد در معابر شهر نیستند. بر همین اساس تا‌کنون و طی 3‌ماه اخیر معاینه فنی هزاران خودرو در محل ابطال شده است. سرهنگ ابوالفضل موسوی‌پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به همشهری می‌گوید: «طرح جدیدی که طی چند‌ماه اخیر طبق اطلاع‌رسانی قبلی آغاز شده، باطل‌کردن معاینه فنی خودرو‌هایی است که شرایط احراز و دریافت برگه معاینه فنی را از دست داده‌اند.»
او ادامه می‌دهد: «در قالب این طرح، معاینه فنی این‌دست خودرو‌ها در همان محل ابطال می‌شود. باتوجه به دسترسی‌ای که در سامانه سیمفا برای همکاران در پلیس راهور ایجاد کرده‌ایم، خودرو‌هایی که برگه معاینه فنی دارند اما شرایط دریافت معاینه را از دست داده‌اند، در همان نقطه و محل توسط همکاران ما معاینه فنی‌شان ابطال می‌شود.»
سرهنگ موسوی‌پور می‌گوید: «راننده وسیله نقلیه مکلف خواهد بود که پس از رفع نقص وسیله نقلیه، برای دریافت دوباره معاینه فنی اقدام کند و پس از آن مجاز خواهد بود تا دوباره درسطح شهر تردد کند. در گذشته این وسایل نقلیه فک‌پلاک می‌شدند و پلاک اعزام به تعمیرگاه دریافت می‌کردند، اما پلاک اعزام به تعمیرگاه چندرقمی که قابلیت پلاک‌خوانی توسط دوربین‌ها را نداشت، باعث سوءاستفاده برخی افراد می‌شد، اما با انجام این کار و اجرای طرح جدید، جلوی سوءاستفاده احتمالی گرفته شده است. در این مدت 3‌ماه که از اجرای طرح می‌گذرد، 8هزارو686دستگاه خودرویی که معاینه فنی داشته اما شرایط معاینه فنی را از دست داده‌اند، در همان محل ابطال شده است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید