• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 23 دی 1402
کد مطلب : 215392
+
-

ال‌کلاسیکو بیخ گوش ما

رئال و بارسا چگونه به فینال سوپرجام رسیدند؟

ال‌کلاسیکو بیخ گوش ما

با پیروزی تاریخی 5 بر 3 رئال‌مادرید بر اتلتیکو و همچنین برد 2 بر صفر بارسلونا مقابل اوساسونا، یک ال‌کلاسیکوی دیگر هم فرداشب در پیش خواهیم داشت؛ این‌بار در فینال سوپرجام اسپانیا و در ورزشگاه اول پارک ریاض. این دویست‌وپنجاه‌وششمین ال‌کلاسیکوی تاریخ خواهد بود. فصل پیش همین فینال برگزار و بارسا قهرمان شد. 2دیدار نیمه‌نهایی نکته‌ها و سوژه‌های جالبی داشت؛ ازجمله هو‌شدن تونی کروس از سوی هواداران عربستانی به‌دلیل اظهارات گذشته‌اش درباره نبودن آزادی در این کشور و انتقاد از قتل جمال خاشقجی. بعد از رفتن ‌آردا گولر به زمین، تماشاگران ثانیه‌ای پس از هو کردن کروس، به محض‌ اینکه توپ به این بازیکن مسلمان می‌رسید، او را تشویق می‌کردند. کروس قبلا درباره احتمال انتقال به تیم‌های عربستانی گفته بود: «بمیرم به عربستان نمی‌روم!»
    برای نخستین‌بار در 74سال گذشته دربی مادرید 8گل داشت و 8گلزن متفاوت.
    رئال‌مادرید از دروازه‌بانی ضربه خورد. کپا روی هر 3گل مقصر بود. گل‌های خورده رئال‌مادرید در این فصل؛ کپا: 16گل در 17بازی، لونین: 6گل در 10 مسابقه.
    گل‌های زده رئال در همه رقابت‌های این فصل: 27بازی و 64گل. خوسلو 12گل و 5پاس‌گل ثبت کرده که برای یک مهاجم ذخیره آماری عالی است. مدافعان رئال 7گل و 15پاس‌گل داده‌اند که تقریبا یک‌سوم گل‌ها و پاس‌گل‌های تیم است و می‌شود 11درصد گل‌های تیم. آنها 15پاس‌گل از 51پاس‌گل کلی را داده‌اند.
    کارلتو از لحاظ تعداد بازی در رئال‌مادرید به رکورد زیدان رسید. سرمربی‌ها با بیشترین تعداد بازی روی نیمکت رئال: میگل مونوس 605بازی، زیدان و کارلو آنچلوتی263. آنچلوتی درصورت پیروزی در فینال فردا با رکورد 11جام زیدان برابری می‌کند و پس از مونوس دوم می‌شود.
    در 8ال‌کلاسیکوی قبلی سوپرجام اسپانیا 6برد به رئال رسیده است و 2پیروزی به بارسا.
    ژاوی سرانجام به یک برد با اختلاف بیش از یک گل دست یافت. 12پیروزی گذشته او با اختلاف یک گل بود. آخرین‌بار بارسا 22بازی قبل با اختلاف بیش از یک گل به برتری دست یافته بود.
    روبرت لواندوفسکی هر 3باری که در سوپرجام اسپانیا بازی کرده موفق به گلزنی شده: نیمه‌نهایی۲۰۲۲ مقابل بتیس، فینال۲۰۲۲ با رئال مادرید و نیمه‌نهایی۲۰۲۳ مقابل اوساسونا.
    آنتوان گریزمان با 174گل با پیراهن اتلتیکو‌‌مادرید، بهترین گلزن تاریخ این تیم لقب گرفت. او در 368بازی 174گل و 75پاس‌گل ثبت کرده و 3جام با این تیم گرفته است.
    مارتینس مونوئرا داور فینال سوپر‌کاپ بین رئال و بارسا شد. او قبلا 3ال‌کلاسیکو قضاوت کرده که 2بار رئال‌مادرید پیروز شده و یک‌بار بارسلونا.
    در فرمت جدید و چهارتیمی، نخستین‌بار است که فینال سوپرکاپ۲۰۲۳ با حضور قهرمان لیگ و جام حذفی برگزار می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید