• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 21 دی 1402
کد مطلب : 215319
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/GZrYJ
+
-

گاز وزارت صمت قطع شد

رئیس ایمنی شرکت گاز استان تهران خبر داد: « در راستای اجرای پایش مصرف گاز در ساختمان‌های اداری، دستگاه‌های دولتی مکلف به رعایت درجه حرارت ۱۸درجه سانتیگراد هستند، اما از بازرسی ساختمان شهید الهی وزارت صمت ممانعت شد و حتی از دریافت اخطار نیز خودداری کردند که به همین علت، گاز این ساختمان قطع شد. همچنین ساختمان مرکزی بانک صادرات اخطار قطع گاز گرفته و اگر رعایت نکنند، حتما با قطع گاز مواجه می‌شوند. وزارت آموزش و پرورش هم برای بازدید از ساختمان مرکزی خود با شرکت ملی گاز همکاری نکرده است.» به‌گفته ژرفی، رئیس ایمنی و پدافند غیرعامل شرکت گاز استان تهران، درجه حرارت در ورودی ساختمان وزارت آموزش و پرورش 22درجه سانتیگراد بود و دومین‌بار است که وزارت آموزش و پرورش مانع بازرسی شرکت ملی گاز می‌شود، گاز این وزارتخانه پارسال هم قطع شده بود.
به‌گفته رئیس ایمنی شرکت گاز استان تهران، دما در ورودی صندوق بازنشستگی کشوری هم 10درجه بیشتر از استاندارد ابلاغ شده بوده و بازنشستگانی که به این صندوق مراجعه کرده بودند نیز این دما را مناسب نمی‌دانستند.
با توجه به بخشنامه ابلاغی مبنی بر رعایت دمای۱۸ درجه مسئولان مربوطه در اداره‌ها موظفند که حداکثر یک ساعت پیش از آغاز کار، وسایل گرمایشی را روشن و یک ساعت پیش از پایان کار نیز وسایل گرمایشی در اداره‌ها را خاموش کنند.
از ابتدای اجرای طرح پایش مصرف گاز (اول آذرماه) تا 7دی ماه، گاز ۴۸۸ اداره دولتی کشور قطع شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید