• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
پنج شنبه 21 دی 1402
کد مطلب : 215246
+
-

جاده هموار

آیا بارسلونا از مسیری ساده‌تر به فینال می‌رسد؟

جاده هموار

دیشب دربی مادرید در ورزشگاه الاول پارک ریاض نخستین فینالیست سوپرجام اسپانیا را مشخص کرد و حالا نوبت پای دوم فینال است و امشب بارسلونا به‌عنوان قهرمان لالیگا با اوساسونا نایب‌قهرمان کوپادل‌ری بازی می‌کند. ژاوی این روزها انتقادات زیادی را به جان خریده. تیمش خوب بازی نمی‌کند، کم گل می‌زند و زیاد گل می‌خورد. اما همین مربی فصل پیش هم لالیگا را برد هم سوپرجام را. بارسا در جام‌حذفی قرعه مناسبی به‌دست آورده و به تور تیم دسته‌سومی خورده و بیش از رئال و اتلتیکو برای قهرمانی شانس دارد چون این دو تیم به قرعه هم افتاده‌اند. بارسا در سوپرجام هم نسبت به دیگر دیدار نیمه‌نهایی قرعه ساده‌تری گیر آورده. در واقع، انگار به این تیم شانس داده شده تا راحت‌تر به فینال صعود کند.
   در 22تقابل رودرروی بارسا و اوساسونا، بارسلونا 17برد، 2شکست و 3تساوی کسب کرده است.
   مهاجم لهستانی بارسا، رابرت لواندوفسکی که این روزها زیاد از او انتقاد می‌شود، این فصل روی 12گل در 15بازی که از ابتدا در ترکیب قرار گرفته، نقش داشته است. او در پیروزی ضعیف 3بر 2چند روز پیش تیم در جام‌حذفی مقابل تیم دسته چهارمی از روی نقطه پنالتی گل زد درحالی‌که بازی را از روی نیمکت آغاز کرده بود. لوا که با 45میلیون یورو و با روندی فرسایشی به‌زور از بایرن‌مونیخ خریده شد، با اینکه فصل پیش آقای گل لالیگا بود، هنوز نتوانسته اعتماد هواداران و باشگاه را به‌دست آورد. دستمزد بالای این مهاجم پابه‌سن‌گذاشته چیزی است که بارسا را آزار می‌دهد. او فصل آینده 32میلیون یورو باید از باشگاه حقوق بگیرد که تقریبا 4برابر حقوقی است که کریم بنزما در رئال‌مادرید می‌گرفت.
   تیم‌های رئال و بارسا برای حضور در عربستان هر کدام 6میلیون و اتلتیکو 3میلیون و اوساسونا یک‌میلیون یورو سود می‌برند. صعود به فینال یک‌میلیون و قهرمانی یک‌میلیون یوروی دیگر پاداش دارد. نکته عجیب درخواست فدراسیون فوتبال اسپانیا از 3تیم دیگر برای کمک به اوساسونا بود. فدراسیون از 3باشگاه دیگر خواسته تا هرکدام ۲۰۰هزار یورو به اوساسونا پرداخت کنند تا درآمد این باشگاه از این مسابقات بیشتر شود.
   ایلکای گوندوغان، هافبک آلمانی این فصل بارسا در 17بازی که در ترکیب ثابت بوده، روی 6گل تأثیر مستقیم گذاشته اما از او هم انتقادات زیادی می‌شود. او سال2023 را بهترین سال فوتبالی‌اش دانست اما وقتی دید هواداران و خود باشگاه به آن استناد می‌کنند گفت منظورش کسب سه‌گانه با منچسترسیتی بوده و ربطی به حضورش در بارسلونا نداشته. این یکی از دلایلی است که این آلمانی هنوز نتوانسته محبوبیتی در بارسلون به‌دست آورد.
   آنته بودیمیر، ملی‌پوش کروات اوساسونا در این فصل روی 11گل در 16بازی که در ترکیب ثابت بوده نقش داشته است.
   بارسلونا در حال‌حاضر با 3پیروزی از 5بازی اخیر خود در لیگ، سوم است. آنها 7امتیاز کمتر از رئال‌مادرید، صدرنشین لیگ دارند و ژاوی سرمربی این تیم پس از چند نمایش ضعیف تحت فشار قرار گرفته است.
   بارسلونا با 14 و رئال با 12قهرمانی پرافتخارترین تیم‌های سوپرجام هستند، بیلبائو و دپورتیوو لاکرونیا با 3 و اتلتیکو با 2قهرمانی در رده‌های بعدی هستند. از زمان فرمت 4تیمی‌شدن مسابقات در عربستان 2بار رئال به قهرمانی رسیده، یک‌بار بارسا و یک‌بار اتلتیک بیلبائو. فصل پیش بارسا در نیمه‌نهایی بتیس را در ضربات پنالتی شکست داد و در فینال 3بر یک بر رئال پیروز شد.
   بارسا در غیاب تراشتگن مصدوم نمی‌تواند بازی‌ها را بدون گل خورده به پایان ببرد. هر 12پیروزی آخر این تیم با اختلاف یک گل به‌دست آمده است.
   بارسا در 6بازی از 7رویارویی آخر توانسته اوساسونا را ببرد و تنها یک‌بار مساوی کرده است. 3سال‌و‌نیم از آخرین شکست مقابل این تیم پامپلونایی در سال2020 می‌گذرد.
   اوساسونا در 7بازی از 8بازی اخیر خود نتوانسته بیش از یک گل به ثمر برساند اما در چند بازی اخیر ثابت کرده که تیم سختی برای شکست‌دادن است و در 4بازی قبلی خود 3بار کلین‌شیت کرده است.
   تراشتگن، مارکوس آلونسو و گاوی حتما به بازی نمی‌رسند اما پدری، کانسلو و اینیگو مارتینس به همراه تیم به عربستان سفر کرده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید