• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 18 دی 1402
کد مطلب : 214883
+
-

پیش‌بینی بودجه 100همتی شهر برای سال1403

فرخنده رفائی-روزنامه‌نگار

سال1402 به پایان خود نزدیک شده و ماه‌های پایانی سال با مسائل مرتبط با بودجه گره خورده است و متمم لایحه بودجه سال1402 شهرداری تهران روز گذشته به شورای شهر ارائه شد. شهرداری تهران در بودجه سال1402 با تمرکز بر توسعه حمل‌ونقل شهری 44درصد از بودجه 75هزار میلیارد تومانی خود را (33هزار میلیارد تومان) به این حوزه اختصاص داد، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که با تصمیم شورای شهر تهران، سال آینده توسعه حمل‌ونقل و تکمیل پروژه‌های عمرانی در اولویت بودجه‌دهی قرار خواهد گرفت.

توجه ویژه به پروژه‌های عمران شهری
محمد آقامیری، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر درباره اولویت‌های احتمالی لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران به همشهری گفت: صحبت‌ها و پیشنهادهای مختلفی از سوی شورا ارائه شده، اما هنوز در این زمینه تصمیم‌گیری نهایی انجام نشده است. او با اشاره به اینکه بحث حمل‌ونقل در بودجه سال آینده نیز از پشتیبانی ویژه برخوردار خواهد بود، افزود: بخشی از تعهدات حوزه حمل‌ونقل که در قراردادهای خرید خارجی وجود دارد سال1403 باید پیاده‌سازی‌ و عملی شود؛ لذا این بحث در بودجه‌بندی سال آینده همچنان پررنگ خواهد بود، اما بخش عمران نیز با توجه به اینکه تعدادی از پروژه‌های عمرانی باید تا پایان دوره جمع شوند و به بهره‌برداری برسند، توجه ویژه شورای شهر را خواهد داشت.
آقامیری درباره اینکه کدام پروژه‌های عمرانی در اولویت دریافت بودجه خواهند بود، گفت: در کمیسیون عمران صحبت‌هایی در این خصوص انجام شده، اما هنوز پیش‌نویس لایحه بودجه در اختیار شورا قرار نگرفته و برای پاسخ به این سؤال باید صبر کنیم تا این پیش‌نویس به شورا ارائه و بعد تصمیم‌گیری شود.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر با تأکید بر اینکه نگاه شورا به بخش عمران و حمل‌ونقل در بودجه سال آینده شهرداری همچنان نگاه ویژه‌ای است، گفت: ما معتقدیم این دو موضوع معضلات اصلی مردم پایتخت هستند؛ از این‌رو چه بخش حمل‌ونقل، چه پروژه‌های عمرانی بخش راهسازی که می‌توانند گره‌های ترافیکی شهر را باز کنند و چه پروژه‌های عمرانی ساخت‌و‌سازی‌ که یک‌سری سرانه‌های محلی و منطقه‌ای شهر را تامین می‌کنند در اولویت تخصیص بودجه خواهند بود، اما درباره جزئیات این پروژه‌ها بعد از اینکه لایحه بودجه به شورا ارسال شود، اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 این عضو شورای شهر درخصوص میزان تحقق بودجه امسال شهرداری و مواردی که در متمم بودجه مورد توجه قرار می‌گیرد نیز گفت: اصل بودجه محقق شده و شهرداری تا پایان سال بیش از آن چیزی که انتظار داشتیم بودجه1402 محقق می‌کند. وی اضافه کرد: برای همه اعضا مسجل شده بودجه پیش‌بینی شده در سال گذشته برای سال1402 محقق خواهد شد، اما اینکه چند درصد بیشتر تحقق داشته باشد حدس ما این است که 10 تا 20 درصد بیشتر از مصوب شاهد تحقق بودجه1402 باشیم.

بودجه1403 شهرداری؛ بالای 100هزار همت
 رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران همچنین از بودجه بالای 100هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران برای سال آینده خبر داد. آقامیری با بیان اینکه هنوز تصمیمات پیرامون رقم قطعی بودجه سال آینده شهرداری تهران در شورا جمع‌بندی و نهایی نشده است، گفت: صحبت‌ها در این خصوص ادامه دارد، اما ظاهرا بودجه سال1403 شهرداری تهران بالای 100هزار میلیارد تومان خواهد بود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید