• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
دو شنبه 18 دی 1402
کد مطلب : 214869
+
-

افزایش ۳۴درصدی قیمت اینترنت اجتناب‌ناپذیر بود

با تأیید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و بعد از حدود 6سال تعرفه اپراتورهای ارتباطی به میزان حداکثر 34درصد افزوده شد. این تصمیم به‌دنبال درخواست‌های متعدد اپراتورها در سنوات اخیر گرفته شد. به گزارش همشهری، در همین راستا پس از دریافت مستندات مورد نیاز از اپراتورها، جلسات متعددی در سازمان تنظیم مقررات به‌عنوان نهاد ناظر دولتی بر عملکرد اپراتورهای ارتباطی برگزار شد. بررسی‌های کارشناسی حاکی از آن بود که درصورت تداوم وضعیت فعلی، آنها نه‌تنها امکان توسعه شبکه را نخواهند داشت، بلکه امکان نگهداری شبکه فعلی را هم ندارند که در نتیجه کیفیت شبکه و خدمات آنها در ماه‌ها و سال‌های آتی قطعا روند نزولی پیدا می‌کند. در نخستین روز تغییر قیمت، برخی از هموطنان از حذف برخی بسته‌های قبلی و یا تغییر قیمت بیش از 34درصد گلایه داشتند که درپی آن، سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد هیچ‌کدام از بسته‌هایی که طی ماه‌های گذشته در درگاه‌های فروش اپراتورها وجود داشته‌اند، حذف نشده‌ است و فقط همگی در سقف 34درصد افزایش قیمت در دسترس کاربران قرار دارند. بررسی‌های انجام‌شده توسط این روزنامه از وب‌سایت دو اپراتور همراه اول و ایرانسل نیز حاکی از آن است که تمامی بسته‌های قبلی اکنون با افزایش حدود 34درصدی در دسترس کاربران قرار دارند. این اولین‌بار است که سازمان تنظیم مقررات در مقابل افزایش تعرفه اینترنت، تعهداتی را برای بهبود کیفیت شبکه موبایل (مانند افزایش 30درصدی سرعت در لایه دسترسی، رسیدن به پوشش 96درصدی اینترنت نسل چهارم، تحت پوشش قرار گرفتن حداقل 10درصد از جمعیت کشور از اینترنت نسل پنجم و...) از اپراتورها اخذ کرده و حتی این تعهدات را ضمیمه پروانه فعالیت آنها کرده است تا از ضمانت اجرایی لازم هم برخوردار باشد. همچنین وزارت ارتباطات هم اقدامات زیرساختی گسترده‌ای را مانند افزایش 70درصدی ظرفیت شبکه زیرساختی کشور، اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها و... را در سایر لایه‌های شبکه (مانند هسته و انتقال) در دست اقدام دارد تا توسعه همزمان اجزای مختلف شبکه، منجر به افزایش کیفیت چشمگیر تجربه کاربری هموطنان شود. سازمان تنظیم مقررات از عموم کاربران خواسته چنانچه با افزایش قیمتی بالاتر از 34درصد و یا با حذف بسته‌ای که در سال اخیر در درگاه فروش اپراتورها عرضه می‌شده است، مواجه شدند، موضوع را به سامانه شبانه‌روزی 195 اطلاع دهند تا به‌صورت فوری و خارج از نوبت به آن رسیدگی شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید