• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 18 دی 1402
کد مطلب : 214852
+
-

خوشحالی بارسا از افول لوا

بارسلونا دنبال راهی برای رهایی از دستمزد مهاجم لهستانی است

خوشحالی بارسا از افول لوا

بارسلونا دیگر به لواندوفسکی اعتمادی ندارد. مهاجم لهستانی که در آلمان ماشین گلزنی بود، از زمانی که لیگ خود را تغییر داده، بازیکن سابق نشده. درست است که لوا فصل پیش آقای گل شد اما انتظار بارسایی‌ها از او فراتر از اینهاست. موضوعی که کاتالان‌ها را نگران می‌کند، دستمزد تصاعدی و نجومی این بازیکن پا‌به‌سن‌گذاشته است. برای همین حساب‌های کاربری نزدیک به باشگاه و رسانه‌های هواداری فشار می‌آورند تا لوا از ماندن در بارسا پشیمان شود و به عربستان برود. او تابستان پیشنهادهای کلان عرب‌ها را نادیده گرفت اما با آمدن روکه، مهاجم جوان برزیلی، به‌نظر می‌رسد فشارها روی او افزایش یافته باشد. ژاوی هم چند وقت یک‌بار به ناتوانی خط حمله کنایه می‌زند و نوک پیکان انتقادها را به سمت او نشانه می‌رود. وضعیت اخیر لوا به‌‌حدی بد بود که برای نخستین‌بار در 14سال اخیر در میان فهرست برترین ورزشکاران سال کشورش قرار نگرفت. لواندوفسکی در نظرسنجی روزنامه لهستانی «Przegląd Sportowy» برای انتخاب بهترین ورزشکاران لهستانی در سال2023 خارج از 10نفر برتر بود. او برای نخستین‌بار از سال2010 از جمع 10نفر برتر خارج شد. این خبر را رسانه‌ها و حساب‌های کاربری بارسایی با خوشحالی منتشر کرده‌اند. در رده‌بندی برترین بازیکنان فوتبال لهستان در سال2023 هم لوا پایین‌تر از زیلینسکی (ناپولی) در رده دوم قرار گرفت.
خود این بازیکن و مدیر برنامه‌هایش می‌خواهند قرارداد با بارسا تا تابستان سال2025 ادامه داشته باشد اما باشگاه دنبال راهی است تا از محل انتقال او به عربستان دست‌کم 20میلیون یورو به دست آورد و علاوه بر آن از شر دستمزدش رها شود. دستمزد لواندوفسکی در این فصل ۲۶میلیون یورو است که بیش از دوبرابر بالاترین رقم حقوق بازیکنان رئال است. فصل آینده دستمزد ۳۰میلیونی او به میزان قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت. باشگاه تلاش می‌کند تا مبلغ آن را کم کند. ایجنت لوا چند روز پیش با لاپورتا ملاقات کرد. خروج او در تابستان به‌معنای سود 50میلیون یورویی باشگاه خواهد بود؛ شامل دستمزد 30میلیونی و رقم دریافتی احتمالی 20میلیون یورویی از عربستان.
لواندوفسکی و روکه در 2فصل اخیر درمجموع ۵۷موقعیت بزرگ گلزنی را از دست داده‌اند که سهم روکه 15تا بوده و لواندوفسکی ۴۲موقعیت جدی گل.

جسی لینگارد خودش را به بارسلونا پیشنهاد داده و با توجه به وضعیت مالی باشگاه به یک گزینه تبدیل شده. این بازیکن آزاد است و در حال‌حاضر در دوبی تمرین می‌کند و منتظر است تا یک باشگاه جدید پیدا کند.

الهلال به رافینیا علاقه‌مند است. خروج او در زمستان غیرممکن است ولی ممکن است در تابستان شرایط تغییر کند.

اورتون 70میلیون یورو برای اونانا، گزینه بارسا می‌خواهد. بارسلونا با ایجنت این بازیکن دیدار  کرده.

بایرن آماده است بیش از 70میلیون یورو برای آرائوخو در ژانویه بپردازد اما این کافی نیست. بارسلونا می‌خواهد قرارداد این بازیکن را تمدید کند و دکو هم به‌عنوان نفر اول باشگاه در نقل‌وانتقالات می‌خواهد او بماند. قرارداد آرائوخو سال2026 به‌پایان می‌رسد. شاید گزینه معاوضه این مدافع اروگوئه‌ای با یوزوا کیمیش هم مطرح شود.

بارسلونا برای جذب میسینیو از پالمیراس اقدام می‌کند. چندین باشگاه بزرگ ازجمله سیتی، یونایتد، چلسی، آرسنال و پاریس او را می‌خواهند اما بازیکن و ایجنتش در تلاش هستند او به باشگاه محبوبش برود. باشگاه میسینیو را به‌عنوان یکی از نامزدهای کسب توپ طلا در آینده می‌بیند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید