• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 17 دی 1402
کد مطلب : 214818
+
-

صعود مرگبار به سبلان

به ‌دنبال ناپدید شدن 3کوهنورد که قصد صعود به سبلان را داشتند، اجساد 2 نفر از آنها که در برف و سرما گرفتار شده بودند پیدا شد.
به ‌گزارش همشهری، شامگاه جمعه بود که امدادگران هلال احمر شهرستان مشگین‌شهر در استان اردبیل از طریق تماس تلفنی در جریان ناپدید شدن 3کوهنورد در ارتفاعات سبلان قرار گرفتند. بررسی‌ها نشان می‌داد که این کوهنوردان به قصد صعود به قله راهی ارتفاعات شده بودند که بنا به دلایل  نامعلومی ناپدید شده و دیگر بازنگشته بودند. به‌گفته اصغر نظری، سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان مشگین‌شهر، ۲نفر از این کوهنوردان خانم و نفر سوم آقا بود و همگی بالای ۵۰سال سن داشتند و از استان آذربایجان شرقی برای صعود به سبلان آمده بودند.
وی افزود: پس از دریافت اطلاعات اولیه، ۵تیم خودرویی کوهستان با ۲۷نفر امدادگر راهی سبلان شدند و عملیات جست‌وجو آغاز شد. در همان جست‌وجوهای اولیه معلوم شد که این سه کوهنورد به‌دلیل بدی شرایط جوی، از مسیر اصلی منحرف شده‌اند و متأسفانه ۲خانم کوهنورد جان خود را از دست داده‌اند که اجساد آنها از سوی امدادگران پیدا شده و تلاش برای انتقال اجساد به پایین ادامه دارد. همچنین سومین کوهنورد که به ‌شدت دچار سرمازدگی شده بود نیز پیدا شد و امدادگران مداوای اولیه او را آغاز کردند تا شرایط انتقال وی به بیمارستان فراهم شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید