• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 4 دی 1396
کد مطلب : 2147
+
-

دریاچه ارومیه به تالاب فصلی تبدیل شده است

میراث طبیعی
دریاچه ارومیه به تالاب فصلی تبدیل شده است

معاون امور تالاب‌ها و پارک‌های ملی دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: دریاچه هزار هکتاری ارومیه که در گذشته پر آب بود اکنون به یک تالاب فصلی تبدیل شده است.

مسعود باقرزاده کریمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: با وجود بارش‌های پاییزی، هنوز وضعیت دریاچه ارومیه مانند گذشته نشده است و این دریاچه بری احیای دوباره به آب بیشتر نیاز دارد.  وی گفت: بودجه‌ای که سازمان حفاظت محیط‌زیست برای احیای دریاچه ارومیه اختصاص داده حدود 11میلیارد و 800میلیون تومان است که این بودجه صرف انجام فعالیت‌های فیزیکی، سیستم پایش، اجرای پروژه‌هایی برای جزایر دریاچه ارومیه و غیره می‌شود.

 معاون امور تالاب‌ها و پارک‌های ملی دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط‌زیست با تأکید بر اینکه برنامه احیای دریاچه ارومیه کاملا منسجم است، خاطرنشان کرد: برنامه عمران سازمان ملل که برای احیای دریاچه ارومیه فعالیت می‌کند، کشاورزی پایدار را در برنامه خود دارد.به گفته باقرزاده، کشاورزی پایدار می‌تواند برای احیا و تثبیت آب دریاچه مفید باشد و همچنین محصولات کشاورزان با این طرح و استفاده کمتر از آب می‌تواند پربارتر شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید