• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 9 تیر 1397
کد مطلب : 21466
+
-

زنده شدن فرهنگ مطالعه در خانواده

مهارت
زنده شدن فرهنگ مطالعه در خانواده

برای زنده کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید اول از خودمان شروع کنیم. اگر توقع داریم فرزندانمان بی‌آنکه ما کتاب بخوانیم، کتابخوان‌هایی حرفه‌ای شوند، انتظاری باطل است. علاوه بر این بدانیم که کتاب خواندن از هر کار به ظاهر فرهنگی‌ای دشوارتر است؛ سخت‌تر از کنسرت رفتن، فیلم و سریال و نمایش دیدن و کارهایی از این دست.

1-   درباره اعضای خانواده، اجازه بدهید آنها خودشان طبق سلیقه‌هایشان کتاب انتخاب کنند. به‌ویژه درخصوص فرزندان کودک و نوجوانتان سلیقه شخصی‌تان را به آنها تحمیل نکنید.

2- تعدادی از کتاب‌ها کاملا ساخته و پرداخته تخیلات نویسنده و تلفیقی از حقیقت و تخیل نویسنده‌اند. به این آثار کتاب‌های داستانی می‌گویند.  اینگونه کتاب‌ها می‌توانند شما را به جاهای دیگر ببرند و به قدرت تخیل شما کمک کنند.

3-  از فرزندان و همسرتان و کسانی که به آنها علاقه‌مند هستید یا خصوصیات مشترکی که با آنها دارید بخواهید تا کتاب‌هایی را که خوانده‌ و از آن لذت برده‌اند به شما معرفی کنند. علاوه بر این به بچه‌ها در محیط خانه اهمیت داده‌اید و آنها حس خوبی خواهند داشت از اینکه جدی گرفته شده‌اند.

4- همه افراد به مطالعه به‌عنوان نوعی سرگرمی نگاه کرده و فکر می‌کنند اگر آن را انجام ندهند کار اشتباهی مرتکب نشده‌اند، اما اگر به مطالعه به‌عنوان یکی از نیازهای ضروری زندگی نگاه کنیم یاد می‌گیریم تا مثل غذا خوردن مطالعه را هرگز فراموش نکنیم.

منبع:کید هلت، نویسنده: ماری ال گاوین ترجمه: مرجان آقبلاغی

این خبر را به اشتراک بگذارید