• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 14 دی 1402
کد مطلب : 214462
+
-

نكته بازی

شایعه پایان‌ناپذیر
بعد از اتمام مسابقات هفته پانزدهم لیگ برتر که با سومین شکست پیاپی سپاهان، این بار مقابل شمس‌آذر قزوین همراه بود، زمزمه‌هایی در مورد استعفای ژوزه مورایس منتشر شد و گفتند شاید سفر سرمربی طلایی‌پوشان به اروپا بدون بازگشت باشد. با این حال 24ساعت بعد باشگاه تکذیب کرد و گفت مورایس همچنان به کارش ادامه خواهد داد. هر چه هست اما شایعه جدایی مربیان خارجی از لیگ برتر ایران هرگز خاتمه نخواهد یافت؛ همانطور که تا امروز هم بارها مطالبی از این دست راجع‌به مورایس و پاکو خمس در تراکتور شنیده‌ایم. تا زمانی که بی‌نظمی‌های حیرت‌انگیز در فوتبال ایران ادامه داشته باشد، زمین خوب و امکانات کافی نباشد و هر روز یک قانون جدید وضع شود، طبیعی است که فکر جدایی از میانه راه در سر آنها شکل بگیرد.

حالا چرا غیب می‌شوی؟
استعفا کردن‌های بی‌پایان یحیی گل‌محمدی یک بحث است و غیب شدن‌های او بعد از هر خداحافظی یک بحث دیگر! آنطور که اهل فن شمرده‌اند، استاد تا‌کنون 7بار از نیمکت پرسپولیس قهر کرده که عین هر 7بار را بعد از اعلام موضع، کاملا ناپدید شده است؛ طوری که دست رسانه‌ها و مدیران باشگاه به او نرسیده است. خب اگر قرار باشد با شما حرف بزنند و به نتیجه برسند، کجا باید پیدایتان کنند؟ این چه مدل برخورد با تیم است؟ اصلا به فرض که تصمیم قطعی‌تان را گرفته‌اید و قصد دارید بروید، برای فهماندن همین نکته هم لازم است در دسترس باشید و گفت‌وگو کنید. اینطوری مدیران باشگاه هم می‌فهمند موضوع جدی است و دنبال گزینه‌های دیگر می‌روند. اینکه روی هوا بگویی «من رفتم» و غیب شوی چه معنایی دارد؟

اصلا ما عذر می‌خواهیم!
قبلا هم گفته‌ایم که یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های مسئولان فوتبال کشور عزیزمان این است که در عین برخورداری از سمت اجرایی، خودشان هم منتقد حوزه خودشان هستند! مثلا در کشاکش بحران بزرگ داوری در لیگ ایران و در شرایطی که سوت‌های اشتباه صدای همه را درآورده، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال گفته: «من هم از داوری‌ها ناراضی‌ام، اعتراض تیم‌ها درست است و آنها حقیقتا دچار زیان می‌شوند.» خب الان مقصر این داستان اشتباهات داوری کیست؟ یک سرش به VAR برمی‌گردد که فقدان آن به‌خاطر اهمال و دیرکرد فدراسیون فوتبال است و سر دیگرش به افت کیفی قضاوت‌ها. ما سال‌های گذشته هم هرگز این همه اشتباه داوری نداشتیم و کاملا احساس می‌شود از نظر تربیت نیرو در این بخش دچار افول شده‌ایم. اگر ما مقصر این داستان هستیم، عذر می‌خواهیم!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید