• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 14 دی 1402
کد مطلب : 214461
+
-

چرا نباید از یک ایرانی حمایت کنیم؟

شجاع خليل‌زاده قبل از شروع جام ملت‌هاي آسيا از همه مي‌خواهد براي يک‌بار هم که شده با هم متحد باشند. او مي‌گويد اگر مردم پشت تيم ملي باشند قطعا تيم نتيجه مي‌گيرد

چرا نباید از یک ایرانی حمایت کنیم؟

امیرحسین اعظمی

شجاع خلیل‌زاده بعد از جدایی از پرسپولیس، 3فصل در لیگ ستارگان قطر بازی کرد و بعد از بازگشت به ایران تصمیم گرفت پیراهن تراکتور را بر تن کند. او که همراه با پرسپولیس سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارد، این بار امیدوار است با تراکتور قهرمانی در لیگ ایران را تجربه کند. شجاع بعد از پیروزی تراکتور مقابل صنعت‌نفت به تهران آمد تا به اردوی تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا ملحق شود. خلیل‌زاده درخصوص شرایط تراکتور، وضعیت تیم ملی در آستانه جام ملت‌ها و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ می‌دهد.

   تراکتور نیم‌‌فصل اول را با کسب 28امتیاز به پایان رساند. آیا شما به قهرمانی در لیگ برتر هم فکر می‌کنید؟
ما در لیگ هستیم که قهرمان شویم و همه اعضای تیم و باشگاه چنین تفکری دارند. در ابتدای فصل در چند بازی نتیجه نگرفتیم ولی همان موقع هم گفتم که تیم نیاز به زمان دارد و قول دادم که اوضاع تراکتور بهتر می‌شود. امیدوارم این روند خوب را در نیم‌فصل دوم هم ادامه دهیم و بدون شک برای قهرمانی تلاش خواهیم کرد.

   رقابت با سپاهان، استقلال و پرسپولیس سخت نیست؟
قهرمان شدن برای هر تیمی سخت است. باید جنگید و تلاش کرد، ما هم تراکتور هستیم و چیزی از رقیبان کمتر نداریم.

   ولی یکی از مشکلات تراکتور در این سال‌ها، امتیاز دادن به رقیبان مستقیم خودش بوده است. فکر نمی‌کنی این موضوع امسال هم برای شما دردسرساز شود؟
ما باید در نیم‌فصل دوم با هوش و تمرکز بالایی بازی کنیم و فرصتی برای اشتباه نداریم. برای جبران امتیازهایی که در نیم‌فصل اول از دست داده‌ایم دیر نشده و باید در نیم‌فصل دوم خیلی باهوش‌تر از نیم‌فصل اول بازی کنیم. به هر حال در ابتدای فصل چون تغییرات زیاد داشتیم، طبیعی بود که از لحاظ هماهنگی شرایط ایده‌آلی نداشته باشیم ولی الان اوضاع بهتر است.

   بعد از بازی با صنعت‌نفت گفتی قرار نیست از تراکتور جدا شوی. آیا پیشنهادی به‌دست تو رسیده است؟
هیچ تیمی مرا نمی‌خواهد و هیچ پیشنهادی ندارم! من با تراکتور قرارداد دارم، چرا باید وسط کار خداحافظی کنم و بروم؟

   آیا زنوزی، مالک باشگاه برای نیم‌فصل دوم قصد تقویت تیم را دارد؟
من گاهی اوقات با ایشان صحبت می‌کنم. او مالک تیم است و صددرصد به فکر تقویت تیم است. تمام دغدغه زنوزی موفقیت تراکتور است تا نقاط ضعف تیم را ترمیم کند. او هزینه می‌کند که تراکتور مدعی قهرمانی باشد، نه اینکه در وسط جدول بماند.
 
   در مورد کیفیت فنی بازی‌های لیگ برتر در این فصل چه صحبتی داری؟
بازی‌ها نسبت به سال گذشته کیفیت بیشتری دارد. خیلی از لژیونرها به ایران برگشته‌اند، از طرفی امسال جوان‌های خیلی خوبی در لیگ داریم که مستعد پیشرفت هستند و تراکتور هم چند بازیکن جوان دارد که واقعا کیفیت خوبی دارند.

   امتیازهای کسر شده سپاهان و پرسپولیس هم که برگشت.
این قانون سقف بودجه از اول هم درست نبود. شما نمی‌توانید برای تیم‌های پرطرفدار و مطرح ایران سقف بگذارید، این تیم‌ها می‌خواهند به آسیا بروند و چگونه باید با تیم‌های عربی و شرق آسیا بجنگند؟ ما باید در مورد فوتبال تصمیمات حرفه‌ای بگیریم.

   در چند هفته اخیر هم بحث دادن حواله‌های خودرو به بازیکنان تیم ملی دوباره حاشیه‌های زیادی ایجاد کرد. در این مورد چه صحبتی داری؟
من حرف‌هایم را زدم و الان هم تمام تمرکزم روی تیم ملی است و دوست ندارم در این زمینه صحبتی کنم. تمام حرف من این است که ورزشکاران ملی مملکت همه نخبه هستند و باید برای همه آنها بهترین شرایط درنظر گرفته شود. صحبت دیگری هم ندارم.

   در مورد تیم ملی صحبت کن. آیا برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا شانس داریم؟
چرا شانس نداریم؟ وقتی قطر قهرمان آسیا شد چرا ما نشویم؟ چه‌کسی فکر می‌کرد آنها قهرمان شوند؟ ما نیاز به این داریم که همه برای موفقیت تیم ملی یکدل شوند. متأسفانه برخی می‌خواهند مردم را با تیم ملی بد کنند و این درست نیست. ما بازیکنان تیم ملی هم بچه‌های این مملکت هستیم و می‌خواهیم مردم را خوشحال کنیم. چرا ما عادت داریم همدیگر را بکوبیم. زمان کی‌روش جو طور دیگری بود و هر اتفاق بدی هم رخ می‌داد، همه‌‌چیز را عالی جلوه می‌دادند. الان که امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی است، چرا نباید از یک ایرانی که از جنس خودمان است حمایت کنیم؟ برای یک‌بار هم که شده متحد باشیم و اگر مردم پشت تیم ملی باشند، قطعا می‌توانیم نتیجه بگیریم.
 
   روبه‌رو نشدن با عربستان، ژاپن و استرالیا تا قبل از فینال، برای تیم ملی امتیاز مثبتی است؟
ما در جام ملت‌ها بازی آسان نداریم و برای قهرمان شدن باید همه بازی‌ها را ببریم. حتی اگر با این 3تیم در مرحله گروهی هم همگروه می‌شدیم، موردی نداشت. ما ایران هستیم و باید خودمان را در جام ملت‌ها نشان دهیم.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید