• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 13 دی 1402
کد مطلب : 214434
+
-

تازه‌ترین کتاب‌ها درباره حاج‌قاسم

پس از شهادت حاج‌قاسم سلیمانی در دی‌ماه1398 کتاب‌های زیادی به یاد رشادت‌های این قهرمان ملی به انتشار رسید. 2 کتاب «برسد به‌دست حاج‌قاسم» و «بر مدار مزار» از تازه‌ترین این آثار است.

برسد به ‌دست حاج ‌قاسم

کتاب «برسد به‌دست حاج‌‌ قاسم» مجموعه نامه‌های نوجوانان و جوانان به شهید حاج ‌قاسم سلیمانی است که با همکاری انتشارات روایت فتح و مکتب حاج ‌قاسم چاپ و منتشر شده است. این‌ کتاب نتیجه مسابقه دانش‌آموزی «نامه‌ای به حاج ‌قاسم» است که دی‌ماه سال۱۳۹۸ با همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در سراسر کشور برگزار شد. در زمان برگزاری این مسابقه بیش از 2هزار نامه از ۳۰ استان و ۹۰ شهر و روستا به دبیرخانه ارسال شد که طی 2 مرحله داوری توسط نویسندگان مطرح کشوری تعداد ۱۱۰نامه انتخاب و ۲۹نامه شایسته قدردانی تشخیص داده شد که در قالب کتاب «برسد به‌دست حاج ‌قاسم» منتشر شد.

بر مدار مزار3

کتاب «بر مدار مزار» به‌کوشش سیدسجاد جلینی و علیرضا اشرفی نسب و با نویسندگی فروغ زال، روایت‌هایی از زائران مزار حاج ‌قاسم سلیمانی است که با مشارکت بنیاد مکتب حاج ‌قاسم و توسط انتشارات راه یار چاپ و منتشر شده است. این کتاب حاصل مصاحبه‌ با برخی از افرادی است که بر مزار حاج‌قاسم سلیمانی حاضر می‌شوند. تنوع جغرافیایی، سنی و حتی اعتقادی باعث شده که این موضوع برای نویسنده و گردآورندگان کتاب حاضر جذاب شود و آنها درصدد تهیه این کتاب برآیند. مطالب کتاب «بر مدار مزار» از گفت‌وگو با این افراد گردآوری‌ و با قلم سلیس و روان تحریر شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید