• شنبه 20 اردیبهشت 1404
  • السَّبْت 12 ذی القعده 1446
  • 2025 May 10
چهار شنبه 13 دی 1402
کد مطلب : 214390
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/k5N3N
+
-

کاهش ۵۰ درصدی انتظار دریافت دارو

مریم سرخوش؛ روزنامه‌نگار

تنها داروخانه شبانه‌روزی جمعیت هلال احمر نوسازی شد تا هم میزان مراجعات 30درصد افزایش پیدا کند و هم‌زمان انتظار بیماران برای دریافت دارو 50درصد کاهشی شود. علیرضا عسگری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر درباره نوسازی این داروخانه به همشهری می‌گوید: «بازسازی اساسی این داروخانه طی 3‌ماه بدون تعطیلی خدمت‌رسانی به بیماران و مردم انجام شد و به‌طور کامل تخریب و نوسازی صورت گرفت. این اقدام هم در مقایسه با سایر پروژه‌های مشابه با حداقل هزینه انجام شد.»
او ادامه می‌دهد: «حدود 20سال اقدامات نوسازی اینجا انجام نشده و حتی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی هم برای 2 دهه پیش بود که کارایی لازم را نداشت. مردم هم در شرایط مناسب خدمات دریافت نمی‌کردند، به همین دلیل اقدامات نوسازی و بهسازی را آغاز کردیم و تمام اقدامات زیرساختی با بودجه فروش یک روز داروخانه محقق شد.»‌
عسگری درباره افزایش خدمات‌دهی هم توضیح می‌دهد: «در داروخانه مرکزی هلال احمر روزانه پاسخگوی ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰مراجعه‌کننده هستیم و حالا با افزایش ظرفیت محیطی و عددی دارو‌ها، خدمات به شکل بهتری به مراجعان ارائه خواهد شد. باجه‌های پذیرش به ۲۳باجه و ظرفیت خدمات‌دهی به بیماران حداقل ۲۵درصد افزایش پیدا کرده است. اما نکته مهم این است که به‌دلیل اقدامات فنی، تغییر معماری و دکوراسیون همچنین تغییرات در سیستم تهویه و از همه مهم‌تر سامانه الکترونیک و شبکه  اینترنت این داروخانه انجام شده است از این رو روند خدمات‌دهی به بیماران آسان‌تر شده و ارتقا یافته است.»
به‌گفته این مسئول پیش از این بیماران برای تأیید نسخ  به دلیل مشکلات زیرساختی زمان زیادی را در داروخانه صرف می‌کردند اما حالا این زمان به نصف کاهش پیدا کرده است.
طلب 800میلیاردی علیرضا عسگری به چالش مهم این داروخانه درباره مطالباتش اشاره می‌کند و می‌گوید: «تنها در همین داروخانه مرکزی تا امروز حدود ۳۰۰میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه‌گر مطالبه داریم که ۲۰۰میلیارد تومان آن برای سازمان تامین اجتماعی است. ۵۰۰میلیارد تومان هم از دانشگاه‌های علوم پزشکی بدهی پرداخت نشده داریم.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید