• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 12 دی 1402
کد مطلب : 214256
+
-

جشن و شادمانی در تهران همزمان با روز زن

نگاه
جشن و شادمانی در تهران همزمان با روز زن

مریم اردبیلی، مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران

ویژه‌برنامه‌های مختلفی برای هفته زن درنظر گرفته شده است که در این خصوص پویش «قدردانی» را به‌عنوان پویش محوری هفته زن خواهیم داشت تا فرهنگسازی بهتری برای قدردانی از مقام زن داشته باشیم و بسته‌های مختلفی برای آن تهیه شده است. برپایی ایستگاه‌های تعاملی در سطح شهر ازجمله این برنامه‌هاست که هم در نزدیکی مراکز خرید و هم به‌صورت ون‌های سیار اجرا می‌شود؛ به‌طوری که بسته تکمیلی هدایای روز زن را تقدیم شهروندان می‌کنیم. همچنین در سطح شهر جشن‌های متنوعی تدارک دیده شده و در چایخانه‌های برپا شده به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) که توسط اداره کل فرهنگی شهرداری انجام شده هم بسته‌های تکمیلی به شهروندان تقدیم می‌شود. با هم‌افزایی سایر دستگاه‌ها و نهادها نیز برنامه‌هایی تدارک دیده شده است؛ از جمله اینکه جشنی با همکاری فرمانداری و دانشگاه‌های تهران در سالن همایش وزارت کشور که مخاطبان آن زنان شهر تهران هستند در هفته آینده(۲۰دی‌ماه) برگزار می‌شود.
همچنین جشنی را با مشارکت وزارت ارشاد در تالار وحدت داریم که در آن رونمایی از چند اثر هنری مرتبط با مادر را خواهیم داشت و رونمایی از قطعه موسیقی مادر با صدای یکی از خوانندگان در آن انجام می‌شود. ویدئو مپینگی در برج آزادی در شب ولادت حضرت زهرا(س) خواهیم داشت و در مناطق، جشن‌ها و برنامه‌های متنوع و بزرگی برگزار می‌شود. طبق روال هر سال مراسم پویش آزادسازی مادران زندانی در برج آزادی برگزار می‌شود که هرسال پررونق‌تر از سال‌های قبل است. همچنین ۲۸ جشن بزرگ خانوادگی در ۲۲منطقه شهر تهران داریم. جشن‌های محله‌ای نیز برگزار می‌شوند که مخاطب هزار تا 2هزار نفری دارند. علاوه بر این در شهربانوها، شهردخت‌ها و بوستان‌ها مراسم مختلفی برگزار خواهد شد. برای ۱۲هزار بانوی شاغل در شهرداری و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه آن، در برج میلاد جشنی برگزار می‌شود و جشن ویژه زنان سرپرست خانوار که شامل زنان کارآفرین مراکز کوثر است را هم خواهیم داشت. همچنین بازدید از برج میلاد از 16تا19دی‌ماه به شرط رزرو اینترنتی برای بانوان رایگان خواهد بود. بخش ویژه قدردانی از زنان مقاوم فلسطینی غزه و همسران و مادران شهدا در مناطق ۲۲گانه برگزار می‌شود که این جشن‌ها در مناطق ۱۴، ۱۲، ۲۰ و ۹ به‌صورت ویژه به اجرا درخواهد آمد.
 استفاده از پردیس‌های سینمایی ملت، راگا و تماشا برای بانوان شهر تهران در روز ولادت حضرت زهرا(س) رایگان خواهد بود. به‌دلیل تقارن این هفته با سالگرد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و مسائل مربوط به غزه، برنامه‌هایی به‌صورت ویژه برای این موضوع طراحی شده است. در هفته گرامیداشت مقام زن و مادر، 18پروژه مخصوص بانوان در 12منطقه با حضور شهردار تهران افتتاح خواهد شد. همچنین حدود 10کوثر کارآفرینی افتتاح می‌شود و شهردخت شماره2 منطقه 6 آغاز به‌کار خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید