• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
دو شنبه 11 دی 1402
کد مطلب : 214135
+
-

اضافه‌شدن 5هزار تخت جدید برای ساماندهی معتادان متجاهر

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به اضافه‌شدن 5هزار تخت جدید برای ساماندهی معتادان متجاهر عنوان کرد که ظرف یکی‌دو هفته آینده فاز دوم مرکز یاورشهر۹ نیز با بیش از ۲۵۰۰تخت جدید به بهره‌برداری خواهد رسید. عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به مقابله با آسیب‌های اجتماعی از سوی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: با تلاش دیگر دستگاه‌ها مجموعا بالغ بر ۵۰۰۰تخت جدید تا انتهای سال به مراکز ماده۱۶ اضافه می‌شود.
او درخصوص آخرین وضعیت ساماندهی معتادان متجاهر پایتخت، گفت: با تشکیل قرارگاه اجتماعی از ابتدای دوره جدید مدیریت شهری، هم‌افزایی و هماهنگی مناسبی میان دستگاه‌های مختلف ذی‌مدخل در موضوع آسیب‌های جامعه شکل گرفت. به این ترتیب سرعت تصمیم تا اجرا و بوروکراسی‌های اداری تا حد امکان کاهش یافت.
محمدخانی با اشاره به مشارکت مسئولان ارشد دستگاه‌های مختلف در جلسات قرارگاه، اضافه کرد: با حکم رئیس‌جمهور و انتخاب شهردار تهران به‌عنوان دستیار ویژه، مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی برای پیگیری مصوبات جلسه، طراحی و برنامه‌ریزی شکل گرفت و هم‌اکنون جلسات قرارگاه به‌صورت مستمر در جریان است. سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به آن‌که در موضوع ساماندهی معتادان متجاهر در سطح شهر مشکل خاصی از لحاظ عملیاتی وجود ندارد، افزود: همین حالا با تلاش مجموعه مدیریت شهری و دیگر دستگاه‌ها در راستای افزایش ظرفیت پذیریش معتادان متجاهر، بالغ بر چند هزار ظرفیت خالی در مراکز ماده‌۱۶ پایتخت آماده است. او با تأکید بر تصمیم شهرداری تهران مبنی  بر گسترش ظرفیت مراکز ماده‌۱۶، بیان کرد: علاوه بر چند هزار ظرفیت خالی موجود، ظرف یک تا 2هفته آینده فاز دوم مرکز «یاور‌شهر‌۹» نیز با بیش از ۲۵۰۰تخت جدید به‌ بهره‌برداری خواهد رسید که با تلاش دیگر دستگاه‌ها مجموعا بالغ بر ۵۰۰۰تخت جدید تا انتهای سال به مراکز ماده۱۶ اضافه می‌شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید