• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
دو شنبه 11 دی 1402
کد مطلب : 214123
+
-

پیمان جدید!

پیمان بابایی که فوتبالیست پرنوسانی بوده حالا چهره جدیدی از خود به نمایش گذاشته است

پیمان جدید!

گلزنی پیمان بابایی در بازی با پیکان، تولد دوباره‌ای برای مهاجم آبی‌ها بود، گلی که پیروزی استقلال را در این بازی قطعی کرد. این گل با یک حرکت انفرادی تماشایی به‌دست آمد و در لحظه‌ای که شاید یک دوران جدید در باشگاه برای مهاجم شماره10 آبی‌ها بسازد. بابایی یکی از بازیکنانی است که از شروع فصل، مورد توجه نکونام قرار داشته و به مرور زمان به استانداردهای مدنظر این مربی نزدیک شده است. در تیم نکو، جای امنی برای هیچ ستاره‌ای وجود ندارد و تیم به شکلی کاملا پویا، دچار تحول در ترکیب اصلی می‌شود. در حقیقت فقط مهره‌هایی که در آماده‌ترین فرم ممکن باشند به ترکیب این تیم راه پیدا خواهند کرد.

   یک مهاجم تازه برای استقلال!
پیمان بابایی برای نخستین بار در این فصل در بازی با پیکان، موفق به باز کردن دروازه یکی از رقبای استقلال شد. او همیشه فوتبالیست باکیفیتی بوده اما سال‌های پرنوسانی را در فوتبال پشت سر گذاشته است. پیمان برای مدتی بیرون از ایران بازی می‌کرد و وقتی با پیراهن تراکتور به لیگ برگشت، محبوبیت زیادی در تبریز به‌دست آورد. فصل گذشته در ترافیک هجومی استقلال، جای زیادی برای این بازیکن وجود نداشت و نتوانست ساپینتو را کاملا متقاعد کند. جواد اما در چند هفته گذشته چندبار از او  استفاده کرده وکاملا راضی بوده است. گلی که این مهاجم به پیکان زد، صحنه‌ای نیست که مدام در فوتبال ایران تکرار شود. او با اعتماد به نفس خیره‌کننده‌ای توپ را جلو برد، یک دریبل دوطرفه عالی زد و زمان درستی را نیز برای شوت زدن انتخاب کرد تا این توپ راهی به جز چسبیدن به تور دروازه ناصری نداشته باشد.

   بی‌‌دلیل 10 نمی‌پوشد
این گل نشان داد که بی‌دلیل، پیراهن شماره10 استقلال به این بازیکن تعلق نگرفته است. جواد در شروع فصل پیمان بابایی را حفظ کرد و یکی از مهم‌ترین شماره‌های تیم را نیز برای او درنظر گرفت. شاید همین اتفاق اعتماد به نفس زیادی به پیمان داد، بازیکنی که حتی دقایقی در دربی نیز به میدان رفت و حالا با این گل به پیکان، شانس زیادی برای ماندن در ترکیب اصلی تیم برای بازی‌های آینده خواهد داشت.

   نکو «تضمین» نمی‌دهد
نکته جذاب تیم نکونام، بی‌اعتقاد بودن این مربی به استفاده از یک ترکیب همیشگی است و او ترجیح می‌دهد هر هفته تغییراتی جزئی در ترکیب به‌وجود بیاورد. با درخشش بازیکنی مثل حردانی در خط دفاعی، شاید حتی بعد از بازگشت سلیمی یا مرادمند، صالح در این بخش از زمین باقی بماند و یکی از 3مدافع مرکزی تیم باشد، تیمی که در آن ممکن است حتی روزبه چشمی و مرد گلزن این روزها یعنی سهرابیان نیز به نیمکت ملحق شوند. در خط میانی، همین هفته جواد ترجیح داد در شروع بازی به جای امید حامدی‌فر از زبیر نیک‌نفس استفاده کند؛ بازیکنی که البته بین 2نیمه تعویض شد. در استقلال اگر مهدی‌پور و رضاوند هم درخشش زیادی نداشته باشند، سعید مهری می‌تواند به سرعت جای این 2 نفر را بگیرد، درست همان‌‎طور که این هفته در پست وینگ‌بک چپ، جعفر سلمانی جایگزین ابوالفضل جلالی شد. در خط حمله نیز اتفاقی مشابه این رخ داده است. مهرداد محمدی خرید مهم نکو در این فصل بوده اما اگر آماده نباشد، بیرون می‌ماند. دقیقا به همان شیوه که آرمان رمضانی، جایگزین گوستاوو بلانکو در ترکیب اصلی شده است. نکونام در قامت یک مربی سختگیر، فقط آماده‌ترین‌ها را به زمین می‌فرستد. این یعنی برای فیکس شدن در استقلال، باید در بهترین سطح ممکن فوتبال بازی کنی.


جرقه‌های طلایی
اوایل حضور گوستاوو بلانکو در استقلال، اینطور به‌نظر می‌رسید که آبی‌ها صاحب یک مهاجم شش‌دانگ و باتجربه شده‌اند، حتی وقتی نمایش او مقابل تراکتور با تمجید همگانی همراه شد جواد نکونام وعده داد به‌زودی سطح بلانکو از این هم بالاتر خواهد رفت. با این حال عملکرد فوروارد آرژانتینی در ادامه مسیر، خود سرمربی استقلال را هم غافلگیر کرد. سیر نزولی بلانکو چنان بود که در 2مسابقه اخیر او کارش را از روی نیمکت آغاز کرده است. طعنه‌آمیز این‌که در آخرین حضور فیکس گوستاوو مقابل نساجی، موتور استقلال از وقتی راه افتاد که او تعویض شد! با این حال بلانکو در دقایق پایانی همین بازی با پیکان هم یکی دو جا نشان داد مرد لحظه‌های خاص است؛ ازجمله زمانی که از کنار زمین نفوذ کرد و یک فرصت عالی گلزنی برای مهدی‌پور ساخت. اگر او این کیفیت و اثرگذاری را به دقایق بیشتری از بازی‌‎اش تسری می‌داد، به مهاجمی کم‌نظیر در فوتبال آسیا تبدیل می‌شد. اما حیف که بلانکو خیلی اوقات کند و ساکن است و حتی ریتم هجومی استقلال را هم با سکته مواجه می‌کند. البته که شاید این بازیکن در طول تعطیلی یک‌ماهه لیگ برتر از نظر فیزیکی آماده‌تر شود و در نیم‌فصل دوم بیشتر بتواند به تیم کمک کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید