• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 11 دی 1402
کد مطلب : 214122
+
-

تعیین قهرمان در قزوین

امروز سپاهان و پرسپولیس در قزوین و رفسنجان بازی می‌کنند تا چهره قهرمان نیم‌فصل به شکل قطعی مشخص شود

 هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران عصر امروز با 2بازی پیگیری می‌شود؛ 2مسابقه که در آنها 2مدعی جدی قهرمانی به مصاف رقبای خود می‌روند تا تکلیف قهرمانی نیم‌فصل را مشخص کنند. عصر روز شنبه استقلال با برتری مقابل پیکان 32امتیازی شد و در صدر جدول قرار گرفت. در بازی‌های امروز پرسپولیس می‌تواند درصورت برتری مقابل مس رفسنجان با استقلال هم‌امتیاز شود اما تفاضل گل قرمزها پایین‌تر از رقیب آبی‌پوش است و بعید به‌نظر می‌رسد این اختلاف در بازی‌ امروز جبران شود. اما در سوی دیگر ماجرا سپاهان ایستاده که اختلافش با استقلال فقط یک امتیاز است و تفاضل گل بهتری هم نسبت به رقیب دارد. سپاهان درصورت برد یا مساوی مقابل شمس‌آذر به صدر جدول می‌رود و قهرمان نیم‌فصل می‌شود. فقط و فقط شکست سپاهان است که می‌تواند استقلال را در صدر جدول نگه دارد. زردپوشان که 2بازی اخیر را باخته‌اند، درصورت پذیرفتن باخت سوم، قهرمانی نیم‌فصل را به آبی‌ها واگذار می‌کنند در غیر این صورت قهرمان نیم‌فصل می‌شوند و به تغییر و تحولاتی که در بازار زمستانی خواهند داشت، می‌اندیشند.

   شمس‌آذر - سپاهان
شمس‌آذر تیم شگفتی‌ساز فصل جاری است که در نخستین سال حضور در لیگ برتر با نمایش‌های عالی، چشم‌ها را به‌خود خیره کرده است. تیم سعید دقیقی بسیار جسورانه و تهاجمی بازی می‌کند و در مصاف با استقلال و پرسپولیس هم ستایش همه کارشناسان و طرفداران فوتبال را برانگیخت. سپاهان که در 2هفته اخیر روزهای پر از تلاطمی را گذرانده و با محرومیت‌های متعدد بازیکنانش روبه‌رو بوده، کار سختی در مصاف با شمس‌آذر خواهد داشت. شاید تنها نکته امیدوارکننده برای زردپوشان این باشد که شمس‌آذر در خانه‌اش به‌ خوبی بازی‌های خارج از خانه نتیجه نگرفته است. تیمی که از 6بازی خانگی فقط یک برد دارد و در قزوین به هوادار و ذوب‌آهن باخته، بعید نیست به سپاهان هم امتیاز بدهد. اما بداقبالی‌های سپاهان در این روزها را هم باید درنظر گرفت. اصفهانی‌ها برای حل مشکلات 6بازیکن محروم خودشان همچنان با کمیته انضباطی و فدراسیون درگیرند و گفته می‌شود با فدا‌کردن 3نفر از آنها توانسته‌اند مجوز بازی 3نفر دیگر را بگیرند. سوای این 6نفر، محمد کریمی و برایان دابو که در بازی قبلی محروم بودند در این بازی حاضرند اما رامین رضاییان همچنان مصدوم و بیرون از لیست خواهد بود.

   مس رفسنجان - پرسپولیس
پرسپولیس بعد از 2برد متوالی به‌نظر می‌رسد بحران بزرگ را سپری کرده و هیچ‌چیز برای سرخپوشان جذاب‌تر از این نخواهد بود که با کسب برد سوم هم‌امتیاز با رقیب آبی‌پوش به تعطیلات زمستانی بروند. ظاهرا حریف روز آخر هم حریف قدرتمندی نیست و شکست‌دادن رفسنجانی‌ها در زمین خودشان کار سختی به‌نظر نمی‌رسد. مس رفسنجان هر 5بازی اخیرش را باخته و ضعیف‌ترین تیم لیگ در این هفته‌ها‌ست. مسئولان مس و ساکت الهامی برای اعلام رسمی جدایی دائما به یکدیگر تعارف می‌کنند و شاید بالاخره در تعطیلات نیم‌فصل یکی از طرفین از خیر چند میلیارد پول بگذرد و غائله تمام شود. اگر پرسپولیس در رفسنجان به پیروزی برسد و ششمین باخت متوالی مس رقم بخورد، این اتفاق تسریع خواهد شد. تیم یحیی فصل گذشته در هر دو بازی رفت و برگشت با نتیجه یک بر صفر مس رفسنجان را شکست داده بود. البته سرمربی آن تیم محمد ربیعی بود و خیلی خیلی سخت‌تر از تیم فعلی حاضر به قبول شکست می‌شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید