• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 10 دی 1402
کد مطلب : 213977
+
-

نكته بازی

تکذیب نکنید، شفاف کنید
بعد از اینکه نقل‌قولی از رضا جاودانی، مجری شناخته‌شده تلویزیون و عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال منتشر شد مبنی بر اینکه رقم قرارداد پیام نیازمند با باشگاه سپاهان 160میلیارد تومان برای 2فصل است، فضای فوتبال ایران به‌شدت تحت‌تأثیر این اتفاق قرار گرفت. خیلی‌ها دستمزد نیازمند را با ستاره‌های دنیای فوتبال در معتبرترین لیگ‌های اروپایی مقایسه کردند و برخی هم دنبال این رفتند که ببینند نیازمند هر ساعت و هر دقیقه چقدر دریافتی دارد! در تمام طول این مدت اما واکنش مدیران سپاهان محدود به تکذیب سخنان جاودانی و گلایه از او بود. دست‌کم تا زمان تنظیم این مطلب، آنها فقط می‌گفتند نیازمند 160میلیارد نگرفته اما نمی‌گفتند او چقدر قرارداد بسته. خب، آیا بهتر نیست به جای نفرین‌کردن، رقم واقعی را بگویید؟

جای قرقیزستان خالی!
نمایش‌های ضعیف مهدی طارمی با پیراهن پورتو همچنان ادامه دارد. در شرایطی که ماه‌ها شایعات زیادی در مورد انتقال طارمی به تیم‌های بزرگ اروپا وجود داشت، او ذره‌ذره ضعیف‌تر شد و بدترین آمار یک دهه اخیرش را به‌جا گذاشت. طارمی در جریان برتری یک بر صفر پورتو در خانه خودی مقابل تیم قعر جدولی چاوز هم عملکرد خوبی نداشت و دقیقه61 تعویض شد. مهدی که سابقه آقای گلی در لیگ پرتغال را دارد، در این فصل فقط 3گل زده که یکی از آنها از روی نقطه پنالتی بوده است. او یک پاس گل هم داده که اصلا چیز دندان‌گیری نیست. متأسفانه در این مدت فقط شاهد گلزنی طارمی در مسابقات ملی بسیار آسان از قبیل بازی با قرقیزستان و افغانستان بودیم که تأثیری در سطح حرفه‌ای این بازیکن ندارد.

این یکی را هم ماستمالی می‌کنید؟
کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد هر روز لیگ قهرمانان آسیا را به ورژن اروپایی آن نزدیک‌تر کند. در راستای همین تغییرات، گویا قرار است از فصل آتی قانون بازی جوانمردانه مالی هم در این رقابت‌ها اعمال شود. بر این اساس تیم‌هایی که میزان مخارج‌شان بیشتر از درآمدهایشان باشد، دیگر نمی‌توانند در این تورنمنت حاضر باشند. طبیعتا این خبر خوبی برای پرسپولیس و استقلال نیست؛ 2باشگاهی که می‌دانیم همین الان هم به‌زور کمک‌های هوادار متمول و نیز قراردادهای عجیب و غریب 160میلیون تومانی(!) سر پا هستند. اگر قرار به بررسی ریز این داستان‌ها از سوی کنفدراسیون باشد، سرخابی‌ها حالا‌حالاها باید خواب حضور در لیگ قهرمانان را ببینند. مگر اینکه متولیان امر دوباره اقدام به ماستمالی‌کردن کنند و مثل داستان مالکیت مشترک، این بحران را هم دور بزنند!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید