• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 10 دی 1402
کد مطلب : 213974
+
-

خودسوزی ستاره

شرایط کنعانی‌زادگان آنقدر عجیب شده که شاید او جام ملت‌های آسیا را هم از دست بدهد

خودسوزی ستاره

بهروز رسایلی

وقتی یحیی گل‌محمدی در سخت‌ترین روزهای حضورش در پرسپولیس و حتی با وجود مصدومیت مرتضی پورعلی‌گنجی حاضر نمی‌شود از محمدحسین کنعانی‌زادگان در ترکیب اصلی استفاده کند، این یعنی وضع حسابی خراب است و موضوع بیخ پیدا کرده. پرسپولیس چنان وضعیت متزلزلی دارد که شاید نتیجه نگرفتن این تیم در 2بازی گذشته می‌توانست حتی موقعیت شغلی خود یحیی را هم به خطر بیندازد. با این حال او در قلب خط دفاع به گولسیانی و فرشاد فرجی اعتماد کرد تا کنعانی مقابل شمس‌آذر و نساجی یک دقیقه هم به میدان نرود. گل‌محمدی پس از بازی با تیم قزوینی اظهارنظری کوتاه در مورد مدافع پرحاشیه تیمش کرد و گفت: «او فعلا تمرکز ندارد. باید حرف بزنیم ببینیم چه می‌شود.» پس از آن کنعانی به فهرست برگشت اما مقابل نساجی هم فرصت بازی پیدا نکرد.

   آخرین فرصت، قبل از جام ملت‌ها
پرسپولیس روز دوشنبه آخرین بازی نیم‌فصل اولش را در خانه مس رفسنجان برگزار خواهد کرد و این واپسین فرصت برای خودنمایی بازیکنانی است که قصد حضور در فهرست نهایی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا را دارند. تا یک‌ماه پیش هیچ‌کس یک سر سوزن تردید هم نداشت که جایگاه کنعانی نه‌تنها در فهرست بلکه در ترکیب اصلی تیم ملی هم تضمین شده است. روزی را به یاد بیاورید که او با دبل برابر قطر در آن مسابقه دوستانه، انتقام شخصی‌اش از کارلوس کی‌روش را گرفت. آن زمان چه‌کسی می‌توانست تصور کند کنعانی حتی در تیم باشگاهی خودش هم نیمکت‌نشین شود؟ با وجود این، چنین اتفاقی رخ داده است. محمدحسین در یک مقطع با سروش رفیعی درگیری پیدا کرد و بین دونیمه بازی با استقلال تاجیکستان تعویض شد. بعدتر هم ماجرای مصاحبه جنجالی‌اش در مورد خودروهای وارداتی فوتبالیست‌ها پیش آمد که کل ورزش ایران را به هم ریخت و در نهایت برخی هم گفتند یکی از دلایل کاهش تمرکز مدافع پرسپولیس، رسیدن پیشنهادی از فوتبال قطر به‌دست اوست. در این مورد اخیر، هیچ اطلاعات بیشتری وجود ندارد.

   این یکی دیگر تقصیر کی‌روش نیست!
در این مدت البته حرف و حدیث‌های غیرقابل اثباتی هم وجود داشته که برخی بازیکنان تیم ملی از کادرفنی خواسته‌اند کنعانی‌زادگان از فهرست جام ملت‌ها خط بخورد؛ آنچه با همان داستان منتفی شدن حواله خودروها بعد از مصاحبه کنعانی در ارتباط است. نکته اینجاست که اگر یک درصد هم چنین فشاری وجود داشته باشد، حالا مربیان تیم بهانه مشروع برای خط‌زدن کنعانی را پیدا کرده‌اند. آنها چرا باید بازیکنی را با خودشان به قطر ببرند که در تیم باشگاهی‌اش هم نیمکت‌نشین شده؟ تازه اگر این شایعات درست نباشد و محمدحسین به دوحه برود، آنجا خواه ناخواه با گارد بسته ملی‌پوشانی مواجه خواهد شد که از کف رفتن یک پاداش چشمگیر را از چشم او می‌بینند. از نظر فنی حق کنعانی‌زادگان بود که در جام‌جهانی 2022فیکس باشد اما کارلوس کی‌روش با بهانه‌های ناموجه او را روی نیمکت نشاند. این بار اما اگر کنعانی به جام ملت‌ها نرود یا آنجا فیکس نباشد، این داستان فقط یک مقصر دارد؛ خود او!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید