• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 9 تیر 1397
کد مطلب : 21393
+
-

یادگار امام: قوام جامعه به مدیرانی است که مورد تأیید مردم هستند

خبر
یادگار امام: قوام جامعه به مدیرانی است که مورد تأیید مردم هستند


یادگار امام با تأکید بر ایستادگی مقابل ظلم گفت: اگر همه با هم باشیم، می‌توانیم مقابل ظلم بایستیم؛ گمراهی و کوته‌فکری است اگر کسی فکر کند با پاره پاره کردن جامعه می‌توان مقابل ظلم‌های کوچک یا بزرگ ایستاد. به گزارش جماران، سیدحسن خمینی در مراسم بزرگداشت شهیدان ناطق نوری و شهدای هفتم تیر در مسجد جامع امام حسن مجتبی(ع) لواسان، با اشاره به خروج رئیس‌جمهور آمریکا از برجام و تأکید بر این نکته که این رفتار بی‌تردید در هر نظام اخلاقی ظلم محسوب می‌شود، گفت: پذیرش ظلم گناه است، اما مقابله با او لوازمی دارد و اگر این لوازم را نگوییم و فقط به نیت خیر بسنده کنیم، مصداق تعبیر قرآنی «ظلوما جهولا» هستیم. بخش‌هایی از مهم‌ترین سخنان یادگار امام را بخوانید:


  باید تک‌تک مردم احساس کنند این مقاومت ملی عزت آنها را در‌بر‌دارد. باید شرایط به‌گونه‌ای مانند سرمای زمستان ۵۷ باشد که وقتی شیرهای نفت را بستند، جامعه در برابر سرما نه‌تنها خم به ابرو نیاورد، بلکه محکم‌تر ایستاد.


  باید «همه در کنار هم» به وحدت و انسجام ملی برسیم. از تزریق یأس به جامعه جلوگیری کنیم؛ امید شرط حرکت به جلوست. اگر امید باشد زمانه با ماست.


  مرسوم شده است که ما بر طبل بی‌انگیزگی می‌کوبیم، رسانه‌های شناسنامه‌دار چرا این کار را می‌کنند؟ بی‌تردید وضع ما از بسیاری دوران‌ها بهتر است و تاکنون نیز با «اتحاد» از همه گردنه‌ها عبور کرده‌‌ایم.


  قوام یک جامعه به مدیرانی است که مورد تأیید مردم هستند؛ از این فراز و نشیب‌ها نترسید. جمهوری اسلامی آنقدر پتانسیل قوی دارد که می‌تواند از صدها گذر عبور کند.


   «دست از تخریب یکدیگر برداریم»، ما یک ملتیم و یک آینده داریم و در یک کشتی نشسته‌ایم که الحمدلله جمهوری اسلامی ناخدای باتدبیری هم دارد و اگر به لوازم ظلم‌ناپذیری تن دهیم، پیروزیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید