• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 4 دی 1396
کد مطلب : 2137
+
-

محبوب‌ها و پرفروش‌های 2017 سینمای جهان

سینما
محبوب‌ها و پرفروش‌های 2017 سینمای جهان

سایت تخصصی سینمایی IMDb فهرستی از بهترین‌ فیلم‌های سال ۲۰۱۷ را معرفی کرد. ۱۰ فیلم برتر سال به انتخاب مخاطبان IMDb و با استفاده از اطلاعات اینترنتی و مبتنی بر ماتریکس طیف‌بندی آماری که از نقدهای منتقدان تخصصی تهیه شده، به‌دست آمده است. این فهرست شامل مردم‌پسندترین فیلم‌هایی است که در صفحه‌های این سایت، ماهانه بیش از ۲۵۰میلیون نفر بازدیدکننده داشته است.

در این فهرست، نام شماری از فیلم‌هایی دیده می‌شود که در فهرست پولسازترین فیلم‌های سال هم هستند که «دیو و دلبر» و «زن شگفت‌انگیز» و «آن» از آن جمله محسوب می‌شوند. براساس این فهرست، نام فیلم‌های برگزیده این سایت معتبر به‌ترتیب از این قرار است: «آن»، «زن شگفت انگیز»، «دیو و دلبر»، «لوگان»، «محافظان کهکشان شماره۲»، «لیگ عدالت»، «شکافته»، «بیگانه: میثاق»، «ثور: رگناروک» و «بلید رانر ۲۰۴۹».

براساس این فهرست، لقب شگفتی‌های سال به فیلم «آن» تعلق می‌گیرد که اقتباسی ترسناک از کتاب استیون کینگ در سال ۱۹۸۶ است. این فیلم بر مبنای تعداد مشاهده صفحه مربوط به آن از سوی مخاطبان، برترین فیلم سال شده است.

 همزمان با انتشار محبوب‌ترین‌های سایت IMDb ‌فهرستی هم از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2017همزمان با روزهای پایانی سال میلادی منتشر شده است. براساس این آمار در میان تمام فیلم‌هایی که در سال ۲۰۱۷ در سینماهای جهان اکران شد، تنها «دیو و دلبر»، «سرنوشت خشمگین» و انیمیشن «من نفرت‌انگیز ۳» توانستند به فروشی بالغ بر یک میلیارد دلار در گیشه جهانی دست یابند و جدیدترین قسمت «جنگ ستارگان» که تاکنون به فروش خوبی دست یافته نیز شانس زیادی دارد تا در ادامه اکران خود در سال ۲۰۱۸، میلیارد دلاری شود. در رتبه نخست پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۷، انیمیشن «دیو و دلبر» با فروش بالغ بر 26/1 میلیارد دلار قرار گرفته است. این فیلم که اقتباس جدیدی از انیمیشن محبوب سال ۱۹۹۱ «والت دیزنی» است، علاوه بر عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۷، پرفروش‌ترین فیلم رئال انیمیشن تاریخ سینمای جهان نیز هست. در «دیو دلبر» «اما واتسون» و «دن استیونز» نقش‌های اصلی را ایفا کرده‌اند.

جایگاه دوم پرفروش‌ترین فیلم‌ سال به «سرنوشت خشمگین»؛ هشتمین قسمت از مجموعه فیلم‌های «سریع و خشن» اختصاص دارد که فروش 23/1میلیارد دلاری را در گیشه جهانی رقم زد. کارگردانی «سریع و خشن۸» که با هزینه تولید ۲۵۰میلیون دلاری ساخته شده است را «گری‌گِری» بر عهده داشته است.

سومین فیلم پرفروش سال۲۰۱۷ یک انیمیشن است. «من نفرت ‌انگیز ۳» با فروش 03/1 میلیارد دلاری موجب شد تا این مجموعه انیمیشن با پیشی گرفتن از «شِرک»، پرفروش‌ترین مجموعه انیمیشن تاریخ سینما نام گیرد. این مجموعه انیمیشن شامل 3قسمت اصلی با صداپیشگی «استیو کرول» و یک تک قسمت با عنوان «مینیون‌ها» در سال ۲۰۱۵ است و البته «مینیون‌ها» با فروش 167/1 میلیارد دلاری دومین انیمیشن پرفروش تاریخ سینما و همچنین سودآورترین محصول تمام ادوار تولیدات کمپانی یونیورسال است.

این خبر را به اشتراک بگذارید