• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 4 دی 1396
کد مطلب : 2127
+
-

در آستانه برپایی نمایشگاه جدید:

کامبیز درم‌بخش:‌ از مردم انرژی مثبت می‌گیرم

«ایران به موزه بزرگی نیاز دارد تا هنر امروزش را به نمایش بگذارد.» این حرف کامبیز درم‌بخش است که در گفت‌وگو با ایلنا از سرمایه‌گذاری کلان بخش خصوصی ترکیه در عرصه هنر گفته و اوضاع سرمایه‌گذاری در هنر ایران.

کامبیز درم‌بخش که روز ۸ دی‌ماه در گالری سیحون نمایشگاهی از آثار کارتونی‌اش تحت عنوان «انرژی مثبت» را برپا خواهد کرد گفته: «در ترکیه بخش خصوصی سرمایه‌گذاری‌های کلانی در عرصه هنر داشته‌است. آنها سالن‌های بزرگی برای نمایش آثارشان دارند و مرتب از هنرمندانشان کار می‌خرند و چندین بانک‌ِ بزرگ ترکیه، از آنها حمایت می‌کنند، کار‌هایشان را می‌خرند، برای آنها نمایشگاه برگزار می‌کنند، کاتولوگ‌هایشان را به چاپ می‌رسانند و مسابقات بزرگ بین‌المللی برگزار می‌کنند.»

او درباره محتوای نمایشگاه «انرژی مثبت» هم گفته: «در این نمایشگاه ۳۰ تا از جدید‌ترین کار‌هایم قرار است که به نمایش درآید و همه آثار هم مربوط به سال۹۶ است. البته این ۳۰ اثر، از بین 6۰۰-5۰۰ کار انتخاب شده است. در این نمایشگاه‌‌ همان کاریکاتورهای همیشگی‌ام را خواهید دید و این آثار طرح‌های چندصحنه‌ای است که نظایرش را پیش‌تر در مجله همشهری داستان هم دیده‌ بودیم. در واقع هر کدام از آنها، یک انیمیشن یا داستانی کوتاه است.

 تا به حال، هر بار که نمایشگاهی گذاشته‌ام، این انرژی مثبت را از مردم گرفته‌ام.آنها همیشه به من لطف داشته و دارند و در تمام این سال ها انرژی مثبت شان را از من دریغ نکرده اند و طبیعی است که من هم احساس دین کنم و بخواهم این حس خوب را به مردم بازگردانم. من هم این بار ترجیح دادم که با همین عنوان نمایشگاهم را برگزار کنم؛ در این بلبشوی جنگ و نابسامانی‌های دنیا، زلزله، آلودگی هوا و مشکلات دیگری که دنیا و مملکت ما از آن رنج می‌برد، این نمایشگاه می‌تواند یک زنگ تفریح باشد تا مردم حس خوبی را تجربه کنند و یک مقدار آرامش بگیرند و خستگی از تن‌شان در برود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید