• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
چهار شنبه 6 دی 1402
کد مطلب : 213611
+
-

عدد خبر/2 گروه

2 گروه  خونی یعنی O- و A +  کمبود بیشتری در سازمان انتقال خون استان تهران دارد و تمرکز برای دریافت آنها بیشتر بوده است. به‌گفته امیرمسعود ناظمی، معاون فنی این سازمان البته این به‌معنای نبود نیاز به سایر گروه‌های خونی نیست.

23درصد  
جمعیت بالای ۱۸سال و 33درصد جمعیت بالای 30سال در کشور براساس اعلام حسین فرشیدی، معاون بهداشت سازمان بهداشت دچار فشار خون هستند. براساس اعلام این مسئول در پویش ملی سلامت تا‌کنون 54میلیون  نفر برای غربالگری فشار خون و دیابت شرکت‌ کرده‌اند.

900دستگاه  
آمبولانس و خودرو نجات به هلال احمر اضافه شد. پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در این‌باره گفته است: چند سالی بود نوسازی نداشتیم و امسال توانستیم ۳۰۰دستگاه آمبولانس و ۶۰۰دستگاه خودرو نجات را وارد کشور کنیم که در حال ترخیص آنها هستیم. این دستگاه‌ها تا یک‌ماه آینده به‌کار گرفته می‌شود.

37 هزار  
تومان هزینه ویزیت متخصص قلب در بیمارستان دولتی است که 30درصد آن به بیمارستان می‌رسد و با احتساب مالیات این رقم به 20هزار تومان کاهش پیدا می‌کند که آن هم با تأخیر چند ماهه پرداخت می‌شود. سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت با اعلام این خبر خواستار اصلاح تعرفه‌های پزشکی شد.  به گفته این مسئول« این تعرفه‌ها به پاشنه آشیل نظام بهداشتی ما تبدیل شده و اگر اصلاح نشود دچار معضل می‌شویم».










 

این خبر را به اشتراک بگذارید