• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 6 دی 1402
کد مطلب : 213579
+
-

پنجره باز شد

بارسلونا چراغ اول را در فصل نقل و انتقالات زمستانی روشن کرد

پنجره باز شد

بارسلونا رسما از ویتور روکه رونمایی کرد. مهاجم جوان برزیلی باید مدیون بی‌احتیاطی گاوی در بازی ملی برای اسپانیا و مصدومیت شدید این بازیکن باشد؛ اتفاقی که باعث شد لالیگا به جذب زودهنگام روکه رضایت بدهد. خروج گاوی از لیست به‌معنای این بود که مهاجم تیم اتلتیکو پارانائنزه 6ماه زودتر از موعد به تیم بپیوندد. روکه پس از پایان دوران مصدومیت و خداحافظی با اتلتیکو پارانائنزه در آخرین دیدار خود، زودتر از موعد به بارسلونا پیوست و قرار است امروز بارسلونا از این بازیکن رونمایی کند. شماره‌هایی که برای پیراهن این بازیکن در دسترس است به این ترتیب هستند؛ 12، 16، 18، 25و39. شماره احتمالی موقت ویتور روکه می‌تواند عدد19باشد که مجموع 9و 10است؛ 2عدد محبوب مهاجمان. گفته می‌شود بارسلونا هنوز قصد ندارد شماره 10را به روکه بدهد. این شماره فعلا در اختیار آنسو فاتی است و روکه زمانی می‌تواند این شماره را داشته باشد که فاتی به‌صورت دائمی باشگاه را ترک کند. شماره دیگر در دسترس روکه 25است که قبلا در اختیار اوبامیانگ بود.
بارسلونا برای خرید روکه 40میلیون یورو هزینه کرده و قرارداد او تا فصل 31–2030با بند خرید 500میلیون یورویی تنظیم شده است. این مهاجم 18ساله، سال 2023موفق به زدن 21گل و ثبت 8پاس گل برای اتلتیکو پارانائنزه شد. البته در فصل جدید مسابقات سری‌آ برزیل به‌دلیل مصدومیت درخشش چندانی نداشت. او این فصل در 12درصد دقایق ممکن در ترکیب اولیه تیم حاضر بود و روی 15درصد گل‌ها نقش داشت، 4گل و 2پاس گل. روکه پارسال با تیمش تا فینال لیبرتادورس، جام باشگاه‌های آمریکای‌جنوبی پیش رفت و در مسابقات قهرمانی زیر 20سال‌آمریکای جنوبی بهترین گلزن مسابقات شد.
ویتور روکه مهاجم برزیلی قبل از انتقال به اروپا و بازی برای بارسلونا، ازدواج خود با دایانا لینز را در دادگاهی در برزیل به‌طور رسمی ثبت کرد.
به‌نظر نمی‌رسد روکه بلافاصله پس از ورود به بارسا در ترکیب ثابت تیم قرار بگیرد، حتی با اینکه بارسا مشکل گلزنی دارد و لواندوفسکی در هفته‌های اخیر و در کل در این فصل مثل گذشته در زدن گل خیلی موفق نبوده است. احتمالا روال اینگونه خواهد بود که مهاجم تازه‌وارد برزیلی در نیمه‌های دوم به ترکیب اضافه شود؛ در کنار لوا یا به‌جای او. بارسلونا برای فروش روبرت لواندوفسکی با نمایندگان عربستانی صحبت کرده اما تمایل شخصِ بازیکن ماندن در بلوگرانا است.
روکه‌ ماه مارس 2023با دعوت رامون مندز، نخستین بازی ملی رسمی‌اش را برای تیم ملی برزیل مقابل مراکش انجام داد. از او و اندریک که در تابستان به ترکیب رئال‌مادرید اضافه می‌شود، به‌عنوان آینده خط حمله تیم ملی برزیل یاد می‌شود.
ویکتور هوگو روکه فریرا محصول باشگاه کروزیرو است اما در پارانائنزه شکوفا شد و در 60بازی 21گل برای این تیم به ثمر رساند.

بارسلونا
یک بازیکن دیگر هم به‌زودی به ترکیب بارسلونا اضافه خواهد شد؛ البته در تابستان. بارسلونا تصمیم گرفته بند باز خرید چادی ریاض به مبلغ 7میلیون یورو را فعال کند. او در‌ماه ژوئن به باشگاه بازخواهد گشت و بخشی از تیم اصلی خواهد بود. بارسلونا او را به مبلغ 3.5میلیون یورو با بند باز خرید 7میلیونی به بتیس فروخت و باشگاه از این بند استفاده خواهد کرد. قطعا بازگشت چادی ریاض به‌معنای خروج حداقل یکی از مدافعان اصلی تیم است. شاید اریک گارسیا هم که در ترکیب خیرونا در این فصل درخشیده، از انتقال قرضی‌اش برگردد. در این‌صورت 2مدافع از فهرست خارج خواهند شد که احتمال خروج مارکوس آلونسو بیش از دیگران است. بارسلونا به جذب لوکاس برگوال هافبک بلند قامت 17ساله تیم یورگوردنس سوئد علاقه‌مند است و پیشنهادی به ارزش 4میلیون یورو + پاداش برای جذب او ارائه داده است. علاوه بر بلوگرانا، اینتر نیز به جذب این بازیکن علاقه‌مند است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید