• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 6 دی 1402
کد مطلب : 213578
+
-

رونمایی از قهرمان جهان

وضعیت چلسی کی می‌خواهد درست شود؟

رونمایی از قهرمان جهان

امروز از قهرمان جهان و فاتح پنج‌‌گانه سال 2023فوتبال اروپا یعنی منچسترسیتی رونمایی می‌شود. این نخستین باری است که سیتی از جام‌ جهانی باشگاه‌ها رونمایی می‌کند. آنها می‌توانند تا پایان سال آینده از پیراهنی مزین به لوگوی جام‌جهانی باشگاه‌ها استفاده کنند. حریف امروز سیتی در هفته نوزدهم لیگ برتر تیم سختکوشی به نام اورتون است که هفته پیش نوار پیروزی‌هایش مقابل تاتنهام پاره شد. شاگردان ‌شان دایچ در جام اتحادیه هم در ضربات پنالتی به فولام باختند و حذف شدند اما پیش از آن پیه آنها به تن چلسی و نیوکاسل خورده بود.
   در بازی با 2تیم ضعیف اوراواردز و فلومیننزه در جام باشگاه‌های جهان و همچنین مقابل تیم‌های ستاره سرخ بلگراد و لوتون‌تاون بود که سیتی دوباره رنگ پیروزی را دید. پیش از‌ رویارویی با این تیم‌ها آنها در همه بازی‌های بزرگ و حتی بازی با کریستال‌پالاس هم به مشکل خورده بودند و تنها در یک بازی(2بر یک مقابل لوتون) از 6بازی اخیرشان در لیگ برتر(یک شکست و 4تساوی) به پیروزی رسیده بودند. سیتی پیش از تساوی با تاتنهام، لیورپول، چلسی و کریستال‌پالاس به آرسنال باخت و یک شکست هم مقابل استون‌ویلا داشت. این نخستین باری است که آنها بعد از فوریه-مارس2016تا به امروز تنها یک برد در  6 بازی لیگ داشته‌اند(یک برد و یک تساوی و 4شکست در آن سال).
   اورتون در 20بازی اخیر خود در لیگ برتر مقابل منچسترسیتی تنها یک برد کسب کرده؛ 5تساوی و 14شکست.
   ‌شان دایچ، سرمربی اورتون در 12بازی از 13دیدار خود در لیگ برتر با پپ گواردیولا شکست خورده و یک مساوی به‌دست آورده است؛ ازجمله 9دیدار متوالی اخیر با نتیجه مجموع 29 بر یک. دایچ پیش از پیوستن گواردیولا به باشگاه در لیگ برتر مقابل سیتیزن‌ها شکست نخورده بود(یک برد و یک تساوی).
   من‌سیتی در 6بازی آخر خارج از خانه خود در لیگ مقابل اورتون پیروز شده و در 4بازی حداقل 3گل زده است. این پیروزی‌ها بیشتر از بردهای آنها در 26 بازی قبلی خود از گودیسون پارک(5برد، 7تساوی و 14شکست) بود.
   سیتی خوب گل می‌خورد. آنها حداقل یک‌بار در هر یک از 7بازی اخیر خود در لیگ برتر گل خورده‌اند. سیتی در فصل 2018-19 در 8بازی بین دسامبر-ژانویه بدون کلین‌شیت بود.
   ادریسا گانا گی از اورتون و دی‌بروینه، هالند و دوکو از سیتی به‌دلیل مصدومیت در این بازی غایب هستند.

چلسی- پالاس
حداقل در قرن جدید هیچ‌وقت وضعیت چلسی از این بدتر نبوده؛ آن هم با این همه ریخت و پاش و خرید. دست‌پخت لمپارد، پاتر و پوچتینو این بود که چلسی رکورد‌دار باخت در سال۲۰۲۳ شد. شکست مقابل ولورهمپتون، نوزدهمین باخت چلسی در سال۲۰۲۳ بود و حالا هیچ تیمی در این سال بیشتر از چلسی در لیگ برتر انگلیس شکست نخورده است؛ آمار چلسی در سال 2023؛ 50بازی، 23باخت، 13مساوی و 14برد.
   آبی‌ها تنها یک باخت از امپولی و وردربرمن کمتر دارند. بیشترین تعداد باخت در 5لیگ بزرگ اروپا(سال ۲۰۲۳)؛ آلمریا ۲۴، وردربرمن ۲۰، امپولی ۲۰ و چلسی ۱۹باخت.
   باخت چلسی به ولورهمپتون چهارمین باخت متوالی شاگردان پوچتینو در خارج از خانه و هشتمین باخت این فصل چلسی بود.
   چلسی در 11بازی اخیر خود در لیگ برتر مقابل کریستال‌پالاس پیروز شده و فقط مقابل وست بروم(12بازی بین سال‌های 1989تا2011) برد طولانی‌تری در تاریخ لیگ داشته است.
   11شکست متوالی کریستال‌پالاس در لیگ برتر مقابل چلسی طولانی‌ترین شکست آنها مقابل حریف در تاریخ لیگ است.
   کریستال‌پالاس از زمان پیروزی‌های پشت‌ هم در بازی‌های خارج از خانه لیگ مقابل چلسی در آگوست 2015و آوریل 2017، در 6دیدار اخیر خود در استمفوردبریج شکست خورده و در هر 4بازی اخیر گلی نزده است.
   از زمان پیروزی بر پالاس در ژانویه گذشته، چلسی در 4دربی خانگی لندن در لیگ برتر بدون برد بوده(2شکست و 2تساوی). آنها آخرین بار بدون پیروزی در استمفوردبریج بین نوامبر 1995و اکتبر 1996یک دوره طولانی‌تری داشتند (5).
   هیچ‌یک از 24دیدار اخیر لیگ برتر بین چلسی(20برد) و کریستال‌پالاس(4برد) مساوی نشده. آخرین بازی لیگ برتری که یک دوره طولانی‌تر بدون مساوی داشت، بلکبرن- تاتنهام بود که بین سال‌های 1928و 1997در31دیدار بدون تساوی به پایان رسید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید