• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 5 دی 1402
کد مطلب : 213532
+
-

بازسازی 11مجموعه ورزشی فرسوده در سال 1402

مهدی اسماعیل‌پور؛ روزنامه‌نگار

در سال‌های گذشته، فرسودگی و خرابی ابنیه و تاسیسات ورزشی باعث شده بود تا ده‌ها مجموعه ورزشی شهر تهران به تعطیلی کشیده شوند. نباید فراموش کنیم که سازمان ورزش شهرداری تهران با حمایت‌های گسترده شورای شهر و شهرداری تهران، در این دوره از مدیریت شهری تلاش زیادی برای بازگشایی این مجموعه‌های ورزشی تعطیل و نیمه‌تعطیل کرده است. تا‌کنون بالغ بر 60مجموعه ورزشی از این دست اورهال شده و به بهره‌برداری مجدد رسیده‌اند. علاوه بر این مجموعه‌ها، اورهال و بازسازی زمستانی چند مجموعه ورزشی فرسوده تهران هم در دستور کار قرار گرفته است تا با تمام قوا از اواخر سال و فصل بهار آماده خدمات‌رسانی به شهروندان در مناطق مختلف شهر باشند.

بازسازی زمستانی مجموعه‌های ورزشی فرسوده
حسین اوجاقی، رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران از اورهال و بازسازی چند مجموعه ورزشی فرسوده پایتخت تا پایان سال‌جاری و در فصل زمستان خبر می‌دهد و در این رابطه به همشهری می‌گوید: «مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران اغلب عمر بالایی دارند و سال‌های زیادی است که مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان هستند. این مجموعه‌ها سال‌های طولانی است که کار می‌کنند و از آنها استفاده می‌شود، اما همیشه در بحث اورهال و بازسازی مشکل داشته‌اند. اورهال و بازسازی نشدن این مجموعه‌های ورزشی در سال‌های گذشته هم نتیجه‌اش این شده که به‌دلیل خرابی و نقص فنی در تاسیسات و ابنیه، تعداد قابل‌توجهی از آنها بسته و تعطیل شده‌اند. این مجموعه‌ها پس از اورهال شدن، تا سالیان سال قادر به خدمات‌رسانی خواهند بود و دیگر در دوران پیک استفاده شهروندان یعنی در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز دچار مشکل و تعطیلی نمی‌شوند. با توجه به این موضوع تدبیر کرده‌ایم تا در زمستان این مجموعه‌های ورزشی را که نیاز فوری به بازسازی دارند اورهال کنیم.»

آماده‌سازی‌ مجموعه‌های ورزشی برای فصل بهار
در آغاز این دوره از مدیریت شهری، 69مجموعه ورزشی تعطیل شده بود که بالغ بر 62مورد آنها اورهال و بازگشایی شد. در همین رابطه اوجاقی تأکید می‌کند مجموعه‌های ورزشی که در حال اورهال هستند، غیراز ده‌ها مجموعه‌های ورزشی‌ای است که در سال‌های گذشته تعطیل شده بودند و در این دوره بازسازی و بازگشایی شده‌اند. او افزود: «در این دوره از مدیریت شهری تعدادی از این مجموعه‌های ورزشی تعطیل و نیمه‌تعطیل اورهال و بازسازی شده و به چرخه خدمات‌رسانی به شهروندان تهرانی بازگشته‌اند. علاوه بر آنها، تعداد دیگری از مجموعه‌های ورزشی متعلق به سازمان ورزش شهرداری تهران هستند که با وجود ارائه خدمات و فعال بودن، شرایط چندان خوبی ندارند و اگر آنها را به‌موقع اورهال و بازسازی نکنیم، سال آینده مجبور خواهیم بود که آنها را نیز تعطیل کنیم و به‌دلیل خرابی و نقص‌های ساختمانی و تاسیساتی درب آنها را ببندیم. با توجه به این موضوع که در فصل زمستان تعداد مراجعه‌کنندگان به مجموعه‌های ورزشی کاهش پیدا می‌کند، در 3‌ماه آخر سال برای اورهال یکسری از مجموعه‌های اصلی اقدام کرده‌ایم تا در روزهای پیک فصل بهار دچار مشکل نشویم.»

اورهال 11مجموعه ورزشی در سال 1402
رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران درباره تعداد این مجموعه‌های ورزشی می‌گوید: «طبق برنامه اورهال 11مجموعه ورزشی از این دست برای سال جدید برنامه‌ریزی شده بود که تاکنون حدود 5مجموعه اورهال شده و حدود 6مجموعه ورزشی مانند توحید و باغ گلستان و پردیس و... باقی مانده است که اینها نیز به‌ترتیب تا پایان سال اورهال شده و به چرخه خدمات‌رسانی بازمی‌گردند.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید