• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 4 دی 1402
کد مطلب : 213384
+
-

غذاهایی برای پیشگیری از چاقی در زمستان

آرش نهاوندی

در فصل زمستان اغلب مردم برای بالا بردن دمای بدن و محافظت در برابر سرما، عادت به مصرف غذاهای پرکالری دارند که در نهایت منجر به افزایش وزن می‌شود. علاوه بر این، سرمای هوا باعث بی‌نظمی در ساعات ایجاد حس گرسنگی می‌شود که همچنین باعث پرخوری شده و ممکن است منجر به چاقی شود.
اما راه‌حل چیست: به‌گفته آزرا خان، متخصص تغذیه، کنترل سهم بندی مواد غذایی یک راه آسان است که می‌تواند به کنترل افزایش وزن کمک کند. او در ویدئویی که در اکانت اینستاگرامی خود انتشار داده، به این نکته اشاره کرده که افزودن این چند غذای زمستانی نیز می‌تواند به کاهش وزن مؤثر کمک کند.
هویج: آزرا خان در حساب اینستاگرامی خود درباره خواص لاغر‌کنندگی هویج نوشته است: هویج مملو از الیاف است که تجزیه و هضم آن زمان می‌برد و شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد. او در ادامه توضیح داده است: اگر احساس سیری کنید، به‌طور طبیعی کمتر پرخوری خواهید کرد. هویج همچنین دارای کالری بسیار کم و ماهیتی غیرنشاسته‌ای است. می‌توانید آن را به همان شکلی که هست میل کنید یا به اسموتی‌ها، سالادها یا سوپ‌های خود اضافه کنید.
دارچین: این متخصص تغذیه در ادامه نوشته است: گفته می‌شود دارچین ادویه‌ای گرم است و جزء مهمی است که به بسیاری از غذاهای زمستانی افزوده می‌شود. آزرا توضیح داده است که دارچین به‌طور طبیعی به افزایش متابولیسم (سوخت‌وساز) کمک می‌کند. طبق نتایج تحقیقاتی که در مجله علوم تغذیه و ویتامین‌شناسی منتشر شده است: سینامالدئید موجود در دارچین، متابولیسم بافت چربی را تحریک  و کاهش وزن را تسریع می‌کند؛ دارچین همچنین محرک انسولین است.
دانه شنبلیله:به‌گفته این متخصص تغذیه، دانه‌های شنبلیله در مدیریت سطح قندخون و افزایش ترشح انسولین مؤثرند؛ همچنین گفته می‌شود که این دانه‌ها برای افزایش متابولیسم مفید هستند. گالاکتومانان، یک جزء محلول در آب است که در دانه‌های شنبلیله یافت می‌شود، به کاهش هوس در خوردن غذا نیز کمک می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید