• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 4 دی 1402
کد مطلب : 213340
+
-

مفهومی از کاربردهای AI‌

هوش مصنوعی (AI) فراگیر در زمینه‌های مختلف به‌کار گرفته می‌شود و امکانات متعددی را ارائه می‌دهد. هوش مصنوعی در حال حاضر در بسیاری از صنایع و زمینه‌های زندگی به‌عنوان یک ابزار قدرتمند مورد استفاده قرار گرفته است و احتمالاً در آینده نقش آن همچنان گسترده‌تر خواهد شد.

پردازش زبان طبیعی (NLP): با استفاده از NLP، می‌توان به ماشین‌ها اجازه داد تا زبان انسانی را درک کرده و تولید کنند. این کاربرد به ایجاد سیستم‌های مکالمه، ترجمه ماشینی، تحلیل متن و پرسش و پاسخ هوشمند منجر شده است.
بینایی ماشین و پردازش تصویر: از ai در تشخیص و تحلیل تصاویر و ویدئوها استفاده می‌شود. این کاربرد شامل تشخیص اشیاء، تشخیص چهره، خواندن نوشتارهای دست‌نویس و غیره می‌شود.
یادگیری ماشینی (Machine Learning): به کمک الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، ماشین‌ها می‌توانند از داده‌ها یاد بگیرند و الگوهای پنهان در آنها را شناسایی کنند. این کاربرد شامل پیش‌بینی، طبقه‌بندی، خوشه‌بندی و تشخیص الگو می‌شود.
روباتیک: در زمینه روباتیک، هوش مصنوعی برای کنترل و بهبود عملکرد روبات‌ها و دستگاه‌های خودکار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این حوزه شاید برنامه‌های گسترده‌ای پیش رو باشد.
سلامت الکترونیک (eHealth): این فناوری می‌تواند در تشخیص و پیش‌بینی بیماری‌ها، ترتیب دادن تصاویر پزشکی و حتی ترکیب اطلاعات بسیار زیاد مربوط به سلامت فردی به‌ کار گرفته شود. پیش بینی شده است که در آینده تشخیص بسیاری از بیماری‌ها می‌تواند با آن صورت پذیرد.
خودرانی و خودران‌داری:هوش مصنوعی در توسعه خودروهای خودران، هواپیماهای بدون سرنشین و دیگر وسایل حمل‌ونقل خودران نقش مهمی دارد.
مالیات و اقتصاد: در زمینه مالیات و اقتصاد، هوش مصنوعی برای تحلیل داده‌های مالی، پیش‌بینی بازارها و بهینه‌سازی سیاست‌های مالی استفاده می‌شود.
بهینه‌سازی زنجیره تأمین: AI در بهبود مدیریت و بهینه‌سازی زنجیره تأمین محصولات و خدمات نقش دارد.
سیستم‌های توصیه‌گر: سیستم‌های توصیه‌گر با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانند به کاربران پیشنهادهای متنوعی در زمینه‌های مختلف ارائه کنند.
هوش تجاری (Business Intelligence): در تحلیل داده‌های کسب‌وکار برای ارائه اطلاعات به‌منظور تصمیم‌گیری می‌توان بر AI تکیه کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید