• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 3 دی 1402
کد مطلب : 213228
+
-

برزخ کنعان

مدافع پرسپولیس روزهای عجیبی را پشت سر می‌گذارد؛ از ضعف ساختار دفاعی تیم تا شایعه اختلافش با بیرانوند و سروش و البته مصاحبه‌ای که حواله واردات خودرو را هوا کرد!

برزخ کنعان

بهروز رسایلی

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم بسیاری محمدحسین کنعانی‌زادگان را مهم‌ترین خرید تابستانی پرسپولیس می‌دانستند. او بعد از مدتی حضور در لیگ قطر به جمع سرخپوشان بازمی‌گشت و هواداران چنان از این مسئله به‌وجد آمده بودند که عده‌ای مقابل خودروی او شروع به رقص و پایکوبی کردند! با این حال اوضاع آنطور که تصور می‌شد خوب پیش نرفت و کنعانی در متن و حاشیه دچار مشکلات قابل توجهی شد. این روزها او از چند جهت تحت فشار است که به‌طور اجمالی برخی از این حواشی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

   ضعف دفاعی
حقیقت آن است که ساختار دفاعی پرسپولیس بعد از مصدومیت مرتضی پورعلی‌گنجی دچار آسیب شده و زوج کنعانی‌زادگان و گولسیانی نتوانسته‌اند این ضعف را پوشش بدهند. کار در این مورد به جایی رسید که یحیی گل‌محمدی در بازی با استقلال خوزستان در تصمیمی کاملا اشتباه سیستم تیمش را از 4دفاع به 3دفاع تغییر داد و حتی در همین چینش هم کنعانی را به جای قلب خط دفاعی، در سمت راست به بازی گرفت! این مسائل نشان می‌دهد مدافع ملی‌پوش پرسپولیس در برآوردن انتظاراتی که از او وجود داشته، موفق نبوده است.

   درگیری با بیرو و سروش
بعد از همین بازی با استقلال خوزستان که پرسپولیس 2گل از قعرنشین لیگ برتر دریافت کرد، حرف و حدیث‌هایی در مورد درگیری کنعانی‌زادگان با علیرضا بیرانوند منتشر شد که صحت و سقم آنها چندان مشخص نیست. با این حال داستان اختلاف نظر با سروش رفیعی واضح‌‍‌تر از آن بود که جای انکار داشته باشد. این دو نفر اواخر نیمه‌اول بازی با استقلال تاجیکستان سر زدن یک ضربه ایستگاهی مشکل پیدا کردند و کار به جایی رسید که یحیی گل‌محمدی بین 2نیمه هر دوی آنها را تعویض کرد. گفته می‌شود هنوز هم وقتی کنعانی و رفیعی با هم در زمین هستند، بخشی از انرژی‌شان صرف همین تقابل قدیمی با هم می‌شود!

   چرا رقصیدی؟
کنعانی هفته گذشته یک حاشیه دیگر هم داشت. او که در غیاب گولسیانی پنالتی بازی با استقلال خوزستان را زد و گل کرد، همان شادی معروفش را انجام داد و یزله رقصید. این در حالی است که سرخپوشان در یکی از بحرانی‌ترین بازه‌های زمانی این سالیان خود، با آن گل تازه توانسته بودند دیدار با قعرنشین لیگ را به تساوی بکشانند و چنین دستاوردی نیاز به رقص و پایکوبی نداشت. خیلی‌ها عقیده دارند کنعانی اصلا موقعیت‌شناسی ندارد و نمی‌داند چه کاری را کجا باید انجام بدهد.

   داستان حواله‌ها
بزرگ‌ترین حاشیه هفته‌های اخیر کنعانی‌زادگان اما برمی‌گردد به همان مصاحبه عجیبی که او با یکی از شبکه‌های تلویزیونی انجام داد و فخر خودروی وارداتی‌اش را فروخت. آن مصاحبه انقلابی در ورزش ایران به‌پا کرد و همه رشته‌ها را علیه فوتبال شوراند. حالا هم در پی همان موج، دیوان عدالت اداری مجوز واردات خودروی فوتبالیست‌ها را باطل کرده تا تمامی ملی‌پوشان این ضرر احتمالی را از چشم کنعانی ببینند. او حالا جز اینکه از سوی افکار عمومی تحت فشار است و طعنه و کنایه می‌شنود، باید نگاه غضب‌آلود همبازیانش در تیم ملی را هم تحمل کند؛ آن هم درحالی‌که در آستانه آغاز جام ملت‌های آسیا هستیم.

هفته‌های اخیر حرف و حدیث‌هایی در مورد درگیری کنعانی‌زادگان با علیرضا بیرانوند منتشر شد که صحت و سقم آنها چندان مشخص نیست. با این حال داستان اختلاف نظر با سروش رفیعی واضح‌‍‌تر از آن بود که جای انکار داشته باشد

 

این خبر را به اشتراک بگذارید