• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 2 دی 1402
کد مطلب : 213199
+
-

برخورد با گران‌فروشی به کارخانه‌های لبنی رسید

در پی آغاز برخورد با شرکت‌های خودرو‌ساز با عنوان گرانفروشی و اعمال جریمه سنگین برای بهمن‌موتور، حالا در تازه‌ترین رویداد دو کارخانه لبنی نیز به پرداخت جرایم مالی متهم شدند و آنطور که یک مقام مسئول در وزارت جهادکشاورزی اعلام کرده، قرار است از تمامی واحد‌های تولیدلبنیات در سراسر کشور بازدید شود.
به گزارش همشهری، افزایش قیمت برخی کالاها این روزها چالش‌های زیادی ایجاد کرده است. از یک طرف تولیدکننده‌ها اعتقاد دارند به‌دلیل قیمت‌گذاری دستوری درآمد‌هایشان در حال کاهش است و از طرف دیگر نهاد‌های ناظر، بر این باورند که افزایش قیمت‌ها بی‌رویه است و در واقع گران‌فروشی   شده است. بر همین اساس هفته قبل در یک رویداد مهم سازمان تعزیرات، شرکت بهمن موتور را 5هزار میلیارد تومان بابت گران‌فروشی جریمه کرد که این رقم 2.5برابر کل سود خالص این شرکت در سال مالی قبل است. حالا اما در اتفاقی تازه موج برخورد با گران‌فروشی به کارخانه‌های تولید لبنیات رسید.
 آنطورکه مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت برکالای اساسی وزارت جهادکشاورزی خبر داده است 2کارخانه تولید لبنیات در تهران 87میلیارد تومان جریمه شده‌اند. مسعود امراللهی‌در این‌باره می‌گوید: در بازدیدهای انجام‌شده در استان تهران، گزارش تخلف حدود ۸۷ میلیارد تومانی 2 کارخانه لبنی را به سازمان تعزیرات حکومتی برای بررسی اعلام کرده‌ایم. او با بیان اینکه طرح نظارت برکارخانه‌های  تولید لبنیات برای رعایت دستورالعمل ا‌ست توضیح می‌دهد: برای اجرای این طرح از تمامی واحدهای تولید لبنیات در سراسر کشور بازدید می‌شود.چنانچه هر واحد تولیدی دستورالعمل ابلاغی را رعایت نکند مطابق قانون با آن تولیدکننده برخورد خواهد شد.
 وزارت جهادکشاورزی در یکی از مصوبات پیشین خود از کارخانه‌های لبنی خواسته بود که ۵۰ درصد از تولید خود را برای پاسخ به تقاضای جامعه به 4کالای تنظیم بازاری شامل ماست دبه‌ای 2.5کیلوگرمی، شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی کم‌چرب، شیر یک لیتری کم‌چرب و پنیر یو اف ۴۰۰ گرمی اختصاص دهند. با استناد به این مصوبه، وزارت جهادکشاورزی اعتقاد دارد دستورالعمل‌ها اجرا نشده و در واقع گران‌فروشی انجام شده است.
 با این حال اما سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ضمن رد ادعای افزایش قیمت محصولات لبنی می‌گوید: قیمت مصوب برای این ۴ قلم کالای لبنی که قیمت مصوب دارند رعایت شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید