• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 2 دی 1402
کد مطلب : 213171
+
-

دستگیری باند سرقت از مادربزرگ‌ها

داخلی
دستگیری باند سرقت از مادربزرگ‌ها

اعضای باندی که در جریان زورگیری‌های سریالی خود 2میلیارد تومان پول، طلا و گوشی موبایل از زنان سالخورده در اصفهان سرقت کرده بودند، دستگیر شدند.
به‌گزارش همشهری، تحقیقات پلیس آگاهی استان اصفهان برای دستگیری این باند با شکایت چند زن سالخورده اصفهانی آغاز شد. بررسی‌ اظهارات شاکیان نشان می‌داد که سارقان که 3مرد و یک زن بودند، سوار بر یک خودروی سواری، زنان سالخورده را که کنار خیابان منتظر تاکسی بودند، سوار ماشین کرده و دست به زورگیری از آنها می‌زدند.
یکی از مال‌باختگان به پلیس گفت: کنار خیابان ایستاده بودم که یک خودروی مسافرکش کنارم توقف کرد. یک مرد روی صندلی جلو و یک زن هم روی صندلی عقب نشسته بود. همه‌‌چیز طبیعی به‌نظر می‌رسید و من که تصور کردم آن دو نفر هم مثل من مسافر هستند، سوار شدم. سر چهارراه مورد نظر که رسیدیم گفتم همین جا پیاده می‌شوم اما راننده گفت: اینجا نمیشه. بعد با چشمانش اشاره‌ای به زنی که عقب نشسته بود کرد و او هم با دستش سرم را پایین کشید و یک چاقو روی گلویم گذاشت و بعد هرچه انگشتر و النگوی طلا داشتم را از من گرفت؛ بعد مرا پیاده و با سرعت فرار کردند. من از ترس بی‌حال شده و روی زمین افتادم تا اینکه مردم دورم را گرفتند و برایم آب آوردند و گفتند برو کلانتری و شکایت کن.
سرقت‌های این باند باعث ایجاد ترس و وحشت میان زنان مسن در اصفهان شده بود و همین باعث شد تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی برای دستگیری دزدان وارد عمل شود.
از آنجا که هر کدام از مال‌باختگان مشخصات متفاوتی از متهمان و خودروهایی که سوار شده بودند ارائه می‌کردند، کار شناسایی این باند کمی سخت شده بود و نشان می‌داد که پلیس با یک باند کاملا حرفه‌ای روبه‌رو است. با این حال جست‌‌وجو برای یافتن ردی از دزدان ادامه داشت تا اینکه سرنخ‌هایی از حضور متهمان در شهر همدان به‌دست آمد. بررسی‌ها نشان می‌داد که سارقان پس از زورگیری از چندین زن سالخورده در اصفهان، راهی همدان شده و سرقت‌هایشان را در آنجا از سر گرفته‌اند.
با بررسی‌های بیشتر، هویت یکی از دزدان شناسایی شد و تیمی از کارآگاهان برای دستگیری این باند راهی همدان شد. آنها با زیرنظر گرفتن نخستین سارق، موفق شدند 3همدست دیگرش را نیز شناسایی و تمامی آنها را دستگیر کنند. سرهنگ حسین ترکیان، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبر گفت: متهمان که همگی اهل یکی از استان‌های غربی کشور هستند، به اصفهان منتقل شدند و معلوم شد که سردسته باند فردی سابقه‌دار است که به همراه همسر و 2دوست خود اقدام به تشکیل این باند کرده است.
وی ادامه داد: متهمان در بازجویی‌ها به زورگیری از 11زن مسن و همچنین 7فقره قاپ‌زنی از شهروندان در شهر‌های اصفهان، خمینی شهر و فلاورجان اعتراف کردند که ارزش اموال به سرقت رفته توسط آنها بالغ بر 2میلیارد تومان است. با تکمیل شدن تحقیقات، پرونده متهمان برای رسیدگی قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید