• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 7 تیر 1397
کد مطلب : 21317
+
-

عامل جنایت خیابان گاندی از قصاص گریخت

دادسرا
عامل جنایت خیابان گاندی از قصاص گریخت

با تلاش تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران، عامل جنایت جنجالی پایتخت در سال‌91 در ازای پرداخت دیه از قصاص گریخت. این پسر جوان هنگام سرقت خودروی دختری جوان او را زیر گرفته و به قتل رسانده بود.

به گزارش همشهری، پسر جوان که دارا نام دارد، چهارم اردیبهشت‌ماه در خیابان گاندی سراغ دختری رفت که پشت فرمان خودروی پژو 206خود نشسته و قصد پارک کردن ماشینش را داشت. او به بهانه کمک کردن در پارک خودرو، پشت فرمان نشست و با زیر گرفتن دختر جوان فرار کرد. دختر بی‌گناه بر اثر شدت جراحات، در بیمارستان جان باخت و از همان زمان جست‌وجوی پلیس برای دستگیری قاتل فراری آغاز شد. مأموران بعد از 2 ‌ماه این سارق سابقه‌دار را در یک کمپ ترک اعتیاد دستگیر کردند. متهم بعد از دستگیری به جنایت اعتراف کرد و گفت: قبل از حادثه، 4 شب بود که نخوابیده بودم. شب قبل از آن هم خیلی شیشه کشیده بودم و اصلا رفتارم تحت کنترلم نبود. ساعتی قبل از سرقت در یک کافی‌شاپ بودم که دختر مورد علاقه‌ام با من تماس گرفت و خواست یکدیگر را ببینیم. من هم با مادرم تماس گرفتم و از او خواستم که ماشینش را در اختیارم قرار دهد تا برای دیدن دختر مورد علاقه‌ام به محل قرار بروم اما مادرم گفت که کار دارد و نمی‌تواند ماشینش را به من بدهد. من هم به سمت خانه می‌رفتم که ناگهان در خیابان هشتم گاندی دختر جوانی را در حال پارک خودرو دیدم. به سمتش رفتم و به او گفتم که ماشین پشت سر متعلق به من است و خواستم از ماشین پیاده شود تا خودم آن را پارک کنم. وقتی پیاده شد، پشت فرمان نشستم. در همان لحظه وسوسه شدم تا ماشین را سرقت کنم و با آن به دیدن دختر مورد علاقه‌ام بروم. به تنها چیزی که فکر می‌کردم سرقت خودرو بود، نه قتل و آدمکشی. برای همین دنده عقب گرفتم اما متوجه نشدم که دختر جوان را زیر گرفته‌ام.
متهم ادامه داد: ماشین مقتول مدتی در اختیارم بود تا اینکه یک روز داخل یک گودال افتادم و رادیاتور آن سوراخ شد. روز بعد هم با ماشین تصادف کردم و مجبور شدم آن را در خیابان رها کنم اما تا زمان دستگیری، از ماجرای مرگ صاحب ماشین خبر نداشتم. 2 ‌ماه بعد از این حادثه زمانی که برای ترک اعتیاد به کمپ رفته بودم دستگیر شدم و آنجا بود که فهمیدم چه اتفاقی افتاده است.
دارا در شعبه 71دادگاه کیفری پای میزمحاکمه رفت و به اتهام قتل عمد به قصاص و به اتهام سرقت به ۳ سال حبس و شلاق محکوم شد. با تأیید حکم قصاص، پرونده به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد. پسر جوان فاصله چندانی با اجرای حکم نداشت که هیأت صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران با دستور دکتر محمد شهریاری، سرپرست دادسرا برای گرفتن رضایت وارد عمل شد. پس از چند جلسه، در نهایت اولیای دم (پدر و مادر دختر جوان) حاضر شدند با دریافت دیه، قاتل را ببخشند. این درحالی بود که عامل جنایت اظهارداشت که به‌شدت پشیمان است و در این مدت در زندان توبه کرده است. به این ترتیب با بخشش اولیای‌دم، متهم به قتل از چوبه دار فاصله گرفت و به‌زودی از لحاظ جنبه عمومی جرم پای میزمحاکمه خواهد رفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید