• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 30 آذر 1402
کد مطلب : 212992
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/mwgR3
+
-

ایران صاحب کرلینگ شد

ورزش زمستانی کرلینگ زیرنظر فدراسیون اسکی فعالیت خودش را رسما آغاز کرد. مراسم افتتاحیه این رشته زمستانی در پیست یخ مجموعه ایران‌مال برگزار شد که در این مراسم قهرمانانی از رشته‌های وزنه‌برداری، تیروکمان و شمشیربازی حضور داشتند. بهداد سلیمی، علی پاکدامن و زهرا نعمتی مهمانان مراسم افتتاحیه کرلینگ بودند.
عباس نظریان، رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی در مراسم افتتاحیه گفت: «امروز یک نقطه عطف در ورود ورزش‌های نو به ایران است. اسکی در ایران سال‌ها قدمت دارد، ولی ‌این رشته‌ها همچون کرلینگ جوان است و کار زیادی در پیش دارد. المپیک زمستانی با 15رشته برگزار می‌شود و آرزویم این است که به‌زودی بتوانیم در این رشته در المپیک زمستانی حضور داشته باشیم. بازی‌های آسیایی زمستانی، کرلینگ دارد و امیدوارم انجمن کرلینگ بتواند به رشد برسد و در آنجا با کاروانی متشکل از چند رشته و فراتر از اسکی حضور داشته باشیم.»
محمود عبداللهی هم که رئیس این انجمن جدید در ایران است، از برنامه‌هایی که برای کرلینگ دارد، صحبت کرد: «اعلام موجودیت کردیم و گزارش آغاز فعالیت کرلینگ به فدراسیون جهانی ارسال می‌شود تا درخواست عضویت کنیم. پس از آن درخواست مربی خارجی می‌دهیم و سپس فراخوان جذب بازیکن خواهیم داد. ایرانیانی در خارج از کشور هستند که در این رشته فعالیت دارند و می‌توانند به ما کمک کنند. با شورای شهر و شهرداری تهران برای تجهیز یک سوله رایزنی کرده‌ایم تا بتوانیم در آنجا استعدادیابی کنیم و بحث فعالیت در حوزه قهرمانی در پیست بازار بزرگ ایران انجام شود.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :