• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 29 آذر 1402
کد مطلب : 212831
+
-

گرانی، رئیس بانک مرکزی را مستأجر مادرش کرد!

گرانی، رئیس بانک مرکزی را مستأجر مادرش کرد!

آدم‌های زیادی در سراسر دنیا هستند که به‌خاطر گرانی مسکن، مجبورند با پدرو مادرشان زندگی کنند اما اینکه یکی از این آدم‌ها، رئیس‌کل بانک مرکزی یک کشور باشد، چیزی نیست که آدم چندبار در زندگی‌اش بشنود. با این حال، گرانی مسکن در استانبول، ریز و درشت نمی‌شناسد و رئیس‌کل جدید بانک مرکزی ترکیه را وادار کرده دوباره به خانه مادرش برگردد.
حفیظه ارکان 44ساله در این‌باره به رسانه‌های کشورش گفته است: «ما در استانبول خانه پیدا نکردیم. خانه‌ها به‌صورت وحشتناکی گران هستند. به همین‌خاطر مجبور شده‌‍‌ایم به خانه والدینمان برویم.» او اخیرا بعد از 2دهه حضور در صنعت مالی آمریکا به کشورش برگشته تا ریاست کل بانک مرکزی را به‌عهده بگیرد. او یکی از مدیران سرشناس حوزه مالی و بانکی است و پیش از این با بانک‌های مهمی در دنیا همکاری کرده است. با این حال قیمت‌های سر‌به‌فلک‌کشیده، او را هم درگیر کرده است. به‌نظر او، قیمت خانه در استانبول، حتی بیشتر از قیمت خانه در منهتن، بهترین محله نیویورک، است.
تورم سالانه در استانبول به بالای 60درصد رسیده و رجب طیب اردوغان وعده داده با همکاری تیمی از اقتصاددانی که تجربه کار در بازارهای بزرگ مالی دنیا را دارند، این مشکل مزمن را حل کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید