• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 28 آذر 1402
کد مطلب : 212758
+
-

حل اختلافات در کمیسیون ماده 38

رضا روشنایی-روزنامه‌نگار

در هر معامله‌ای امکان بروز اختلاف وجود دارد و معاملاتی که اشخاص یا پیمانکاران با شهرداری انجام می‌دهند هم مستثنی از این امر نیست. رسیدگی به اختلافات ناشی از آیین‌نامه معاملات (شهرداری و اشخاص و پیمانکاران) در کمیسیون ماده 38 انجام می‌شود. نکته قابل تامل این است که حکم صادره از طرف قاضی در جلسه این کمیسیون برای طرفین لازم‌الاجراست.

چه کسانی در کمیسیون عضو هستند؟
قاضی دادگستری
عضو شورای شهر
نماینده شهرداری
نماینده بخشدار یا فرماندار
نماینده قانونی طرف قرارداد

طرح دعوی و حل اختلاف چگونه انجام می‌شود؟
هر یک از طرفین معاملات موضوع آیین‌نامه معاملات شهرداری می‌تواند مورد اختلاف را به‌صورت کتبی به همراه مدارک و مستندات مورد ادعا به دبیرخانه کمیسیون که در شورای شهر مستقر است ارائه کند. تعیین وقت رسیدگی، زمان و مکان جلسه رسیدگی به شکوائیه به طرفین اطلاع‌رسانی می‌شود و عدم‌حضور هر یک از طرفین مانع رسیدگی به موضوع نمی‌شود. اجرای آرای این هیأت، پس از احراز قطعیت و ابلاغ رأی به شیوه صحیح قانونی با واحد اجرای احکام دادگستری است. پس از صدور اجرائیه توسط دادگاه و ابلاغ آن، محکوم 10روز مهلت دارد نسبت به اجرای مفاد رأی اقدام کند.

کدام نمایندگان شوراعضو این کمیسیون هستند؟
درحال حاضر برای عضویت در هیأت حل اختلاف موضوع کمیسیون ماده 38 آیین‌نامه معاملات شهرداری تهران از شورای شهر تهران3نماینده انتخاب و معرفی شده‌اند. دبیرخانه کمیسیون در محل ساختمان شماره 2شورای شهر تهران قرار دارد.
احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند
میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی
مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت حقوقی

راه ارتباطی با نمایندگان
مردم برای ارتباط با نمایندگان شورای شهر در مجامع و حوزه‌های اجرایی و اداری کشور برای ارائه نظرات و پیشنهادهای خود می‌توانند با واحد ارتباط مردمی شورای شهر تهران در فضای مجازی از طریق شماره تلفن 09915104000 در بستر پیام‌رسان‌های داخلی پیام ارسال کنند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید