• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
سه شنبه 28 آذر 1402
کد مطلب : 212721
+
-

بهترین قرعه برای پپ خوش‌شانس

مسابقات دور یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا مشخص شد

بهترین قرعه برای پپ خوش‌شانس

مرحله یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا بعدازظهر دیروز در نیون سوئیس قرعه‌کشی شد. در این مرحله 8تیم از 10تیم برتر جهان حاضرند و فقط 2تیم لیورپول (چهارم) و استون ویلا (رده دهم) غایب هستند. 4تیم رئال، بارسا، سوسیداد و اتلتیکو از اسپانیا در سبد یک قرار داشتند، در کنار من‌سیتی و آرسنال از انگلیس و دورتموند و بایرن‌مونیخ از آلمان. در سبد 2 هم که به تیم‌های دوم جدول گروه‌های هشت‌گانه اختصاص داشت، تیم‌های کپنهاگن، پی‌اس‌وی آیندهوون، ناپولی، اینتر، لاتزیو، پاری‌سن‌ژرمن، لایپزیش و پورتو حضور داشتند. همه تیم‌های حاضر در مرحله یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا آرزو می‌کردند قرعه کپنهاگن به نامشان بیفتد، ولی تیم رده 80 رنکینگ بهترین باشگاه‌های دنیا، به تور منچسترسیتی خورد. امکان ندارد گواردیولا در قرعه‌کشی‌ها قرعه آسانی به‌دست نیاورد؛ البته غیر از فصل پیش که در دور حذفی به بایرن و رئال خورد. کپنهاگن حتی از تیم‌های برست، مونتسا، زنیت و ختافه هم رده پایین‌تری دارد و طبیعی است که ساده‌ترین قرعه ممکن برای تیم‌های سبد یک باشد.

  پورتو- آرسنال
این قرعه فرصت مناسبی برای مهدی طارمی است تا با درخشش مقابل آرسنال خودی نشان دهد چون بارها درباره علاقه باشگاه‌های بزرگ انگلیسی به او شایعاتی مطرح شده بود. پورتو و آرسنال تاکنون 6بار با هم روبه‌رو شده‌اند که 3بار آرسنال برده و 2بار پورتو؛ 12گل برای آرسنال و 4گل برای پورتو. آخرین رویارویی تیم سال2010 بود که توپچی‌ها با نتیجه 5بر صفر به پیروزی رسیدند. آنها یک برد 4بر صفر هم دارند.

  ناپولی- بارسلونا
این سومین‌باری است که این دو تیم در اروپا با هم بازی می‌کنند. فصل 20-2019 بارسا به پیروزی 3بر یک رسید. فصل 19-2018 هم بازی
یک -‌ یک مساوی شده بود.

  پاری‌سن‌ژرمن- سوسیداد
بارسایی‌ها و رئالی‌ها خیلی از قرعه پاریس می‌ترسیدند. این تیم در کنار اینتر می‌توانست بدترین قرعه برای سبد یکی‌ها باشد اما به خیر گذشت و این مرحله قرعه مرگ نداشت.

  اینتر- اتلتیکومادرید
شاید بتوان گفت این سخت‌ترین قرعه ممکن است. اینتر فینالیست فصل پیش و صدرنشین این فصل سری‌آ از آماده‌ترین و پرمهره‌ترین تیم‌های جهان محسوب می‌شود. اما اتلتیکو فراز و نشیب‌های زیادی داشته است. سیمئونه سعی کرده کمتر از قبل به بازی دفاعی و خشن و ضدفوتبال رو بیاورد. پس از 2شکست مقابل بارسا و اتلتیک بیلبائو، فعلا صدر جدول لالیگا برای تیم او کمی دور از دسترس است.

  آیندهوون- دورتموند
پیش‌بینی می‌شود بازی قشنگی از کار دربیاید. آیندهوون با مربیگری بوش، تیم زیبایی است و دورتموند هم در مرحله گروهی صدرنشین گروه مرگ شد. شاید این مسابقه خیلی طرفدار نداشته باشد و فوتبال‌دوستان اولویت‌های دیگری برای تماشا داشته باشند اما‌ تماشای این بازی ضرری ندارد. آیندهوون در لیگ هلند همه بازی‌هایش را با پیروزی به پایان برده: 15برد از 15بازی.

  لاتزیو- بایرن مونیخ
2تیم 2بار با هم بازی کرده‌اند که هر دو بازی به سود بایرن تمام شده: 6بر 2در مجموع. بایرن در 43رویارویی با باشگاه‌های ایتالیایی 19برد، 9تساوی و 15شکست به‌دست آورده است با 75گل زده و 55گل خورده.

  کپنهاگن- منچسترسیتی
کپنهاگن توانست منچستریونایتد را در مرحله گروهی حذف کند و بعد از بایرن و بالاتر از گالاتاسرای در رده دوم گروهش به این مرحله بیاید. سیتی و تیم دانمارکی فصل پیش در مرحله گروهی با هم بازی کردند و من‌سیتی قهرمان در زمین حریف به تساوی رضایت داد اما در انگلیس 5بر صفر برنده شد. گواردیولا معمولا خوش‌شانس است. رقبای من‌سیتی گواردیولا در مرحله یک‌هشتم نهایی فصل‌های اخیر: موناکو (فقط مقابل موناکو حذف شد)، بازل، شالکه، رئال‌مادرید، مونشن گلادباخ، اسپورتینگ، لایپزیش وکپنهاگن.

  لایپزیش- رئال مادرید
لایپزیش تیم تازه به دوران‌رسیده‌ای است و به همین دلیل سابقه رویارویی آن با پادشاه اروپا طولانی نیست. آنها یک‌بار در مرحله گروهی فصل پیش با هم روبه‌رو شدند که بازی رفت را رئال 2بر صفر برد ولی در بازی برگشت در آلمان 3بر 2 بازنده شد. رئال در مرحله گروهی امسال هم با یونیون برلین بازی کرد و معمولا قرعه آلمانی‌ها به نام این باشگاه می‌افتد.

رکوردهای دور گروهی: کواراتسخلیا از ناپولی رکورد بیشترین دریبل(46)، پپه با 40سال و 290روز سن مسن‌ترین گلزن، کریم آدیمی سریع‌ترین بازیکن با متوسط سرعت 36.3کیلومتر در ساعت، ارلینگ هالند بیشترین شوت(29)، ایوان پرودل تنها دروازه‌بان گلزن و متس هوملس بیشترین بازپس‌گیری توپ (57بار) .



 

این خبر را به اشتراک بگذارید