• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 25 آذر 1402
کد مطلب : 212580
+
-

سهم بالای خواسته‌های شهروندی در پروژه‌های آماده افتتاح

مشارکت‌ شهروندان منطقه5 در اداره شهر در طرح «من شهردارم1» این روزها به نتیجه رسیده است

من‌شهردارم
سهم بالای خواسته‌های شهروندی در پروژه‌های آماده افتتاح

مشارکت شهروندان بهترین زمینه‌ساز پیشرفت پایدار شهر است و سبب کاهش هزینه‌ها در انتخاب درست اولویت‌ها می‌شود.
تهران یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای دنیاست و همین مسئله، سبب شده صدها مسئله ریز و درشت داشته باشد؛ از آلودگی هوا و ترافیک گرفته تا جمع‌آوری پسماند و کمبود فضای سبز و مواردی از این قبیل. مدیران شهری نیز برای رفع مشکلات تلاش کرده‌اند، اما بعضی وقت‌ها می‌شود با یک ایده و فکر جدید، کاری کرد که نتیجه این تلاش‌ها، چند برابر شود و شهر، حال و روز بهتری پیدا کند؛ این همان نکته‌ای است که موجب شد مدیریت شهری طرحی با عنوان «من شهردارم 1 » را در زمستان1401 به اجرا درآورد. سال گذشته این ایده توسط شهرداری تهران طراحی و تعریف شد و طی آن، 345هزار نفر از شهروند محله‌ها و مناطق شهر شرکت کردند.
پس از آن با کمک شورای شهر، 1462پروژه در سراسر پایتخت احصا شد و اعتبار آن در بودجه مصوب سال1402 برای اجرای آن قرار گرفت. در این زمینه شهرداری منطقه5 بخش قابل‌توجهی از طرح‌های موردنظر مردم در «من شهردارم 1» را پیش برده و به پایان رسانده است. شمار این طرح‌ها از 50پروژه آماده افتتاح، 40طرح است که نشان از تمرکز بالای شهرداری منطقه 5بر خواسته‌های شهروندان دارد.
 پس از تجربه موفق طرح «من شهردارم 1» ، از مهر‌ماه امسال طرح «من شهردارم 2»  نیز آغاز شده و در تلاش است ضمن تبیین مفهوم مشارکت شهروندان در اداره شهر با هدف مدیریت منابع، هوشمندسازی مطالبات را اجرایی کند. به این ترتیب نیاز شهروندان در طرح «من شهردارم2»، الگوی اقدامات شهرداری منطقه5 در سال1403 خواهد بود. در این طرح که با تغییراتی نسبت به سال قبل روبه‌رو شده، اهالی منطقه می‌توانند به‌طور آنی، پروژه‌ها را رصد کنند و از سرنوشت پروژه‌های قبلی هم باخبر شوند.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید