• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
پنج شنبه 23 آذر 1402
کد مطلب : 212443
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/0gBxX
+
-

اعتراض جهانی به صهیونیست‌ها

سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه به متوقف کردن یک کاروان امدادرسانی پزشکی در نوار غزه به‌وسیله نیروهای رژیم صهیونیستی که به مرگ یک بیمار انجامید، اعتراض کرد. به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از رویترز، تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، در یک پست در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که یک کاروان با سرپرستی این سازمان برای انتقال ملزومات و تخلیه بیماران از آخرین بیمارستان نیمه‌فعال در شمال غزه از هر دو جهت به‌وسیله نیروهای رژیم صهیونیستی محاصره شده بود.
یکی از ۱۹بیمار در وضعیت بحرانی که این امدادگران قصد نجات آنها را داشتند، به‌دلیل این توقف در مسیر جان خود را از دست داد. یکی از کارمنداون عضو جمعیت هلال احمر فلسطین همراه این کاروان نیز از این کاروان جدا شده، برهنه شده، کتک خورده و مورد آزار قرار گرفته بود. این کارمند پس از چند ساعت پابرهنه و بدون کفش و با دست‌هایی که همچنان از پشت بسته بودند، رها شده بود. مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نوشت:‌«ما به‌شدت نگران بازرسی‌ها و بازداشت‌های طولانی‌مدت کارکنان بهداشتی هستیم که زندگی بیماران با وضعیت حساس را به خطر می‌اندازد.»
این کاروان روز سه‌شنبه بیماران در وضعیت بحرانی را از بیمارستان آسیب‌دیده الاهلی در شمال غزه تخلیه و ملزومات درمانی برای پوشش نیازهای هزار و 500 نفر را منتقل کرد.
کارکنان پزشکی قبلاً نیز در مأموریت‌های پیشین برای امداد به بیمارستان‌های غزه بازداشت شده‌اند. ۶ نفر از امدادگران در طول یک مأموریت به سرپرستی سازمان جهانی بهداشت در ۲۲ نوامبر(اول آذر) برای انتقال بیماران از بیمارستان الشفا در شهر غزه بازداشت شدند که ۴ نفر از آنها همچنان در بازداشت مانده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید