• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
پنج شنبه 23 آذر 1402
کد مطلب : 212376
+
-

روز تسویه حساب

بعد از مدت‌ها کشمکش و طعنه و کنايه‌زني به رقيب، سرخابي‌ها امروز در مقابل هم قرار مي‌گيرند اميدواريم آنها درون زمين هم همين‌قدر جسور و تهاجمي باشند

روز تسویه حساب

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز با برگزاری 3بازی عقب‌افتاده از هفته پنجم پیگیری می‌شود که همه این بازی‌ها تا حدود زیادی تحت‌تأثیر بازی تهران و رویارویی استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی هستند. دربی بزرگ پایتخت که قرار بود در هفته پنجم برگزار شود به‌خاطر حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین حضور تیم ملی امید در بازی‌های آسیایی به تعویق افتاد و کار به شکلی پیش رفت که حالا سرخابی‌ها درحالی‌که 11-10بازی انجام داده‌اند روبه‌روی یکدیگر قرار می‌گیرند. در ظاهر اینطور به‌نظر می‌رسد که این تعویق طولانی‌مدت بیشتر به سود استقلالی‌ها تمام‌شده و قرمزها از این داستان متضرر شده‌اند. پرسپولیس در این فاصله چند بازیکن را به‌خاطر مصدومیت از دست داده و اگر مسابقه در همان روزها  برگزار می‌شد پورعلی‌گنجی، یاسین سلمانی و حتی وحید امیری شرایط حضور در میدان را داشتند. همچنین در آن سوی میدان، جواد نکونام که تیمش کمی دیر کامل شد و مهاجم آرژانتینی‌اش تازه از هفته هشتم به بازی گرفته شد، می‌تواند بابت عقب افتادن 3ماهه دربی راضی و خوشحال باشد.

   بحران در خط دفاعی استقلال
شرایط در این فصل به شکلی پیش رفته که وقتی اسم پرسپولیس می‌آید همه به یاد مصدومیت می‌افتند. اما برای دربی امروز و در زمینه مصدومیت، استقلال هم دست‌کمی از حریفش ندارد. تیم نکونام با مصدومیت‌های متوالی مدافعانش روبه‌رو شده و شاید امروز این مصدومیت‌ها لطمه بزرگی به این تیم بزند. محمدحسین مرادمند هفته‌هاست آسیب دیده و با وجود اینکه خودش چندبار مدعی شد به دربی می‌رسد این اتفاق هرگز رخ نداد. مرادمند زننده آخرین گل استقلال در دربی‌هاست و در فینال جام حذفی گذشته دروازه بیرانوند را با ضربه سر باز کرده بود. دومین مصدوم استقلال در خط دفاعی ایمان سلیمی است که در برابر فولاد به سختی آسیب دید و هنوز وضعیت نامشخصی برای این بازی دارد. جواد نکونام در این فصل به تناوب از آرایش‌های 3دفاعی و 4دفاعی استفاده کرده است. اگر سلیمی به بازی نرسد، بحث بازی با 3دفاع کلا منتفی است چون فقط یک آرمین سهرابیان برای آبی‌ها باقی مانده و یک روزبه چشمی که باید خط هافبک را رها کند و به کمک او برود. اما اگر چشم ورم‌کرده سلیمی به حالت عادی‌اش برگشته باشد آن وقت اوضاع کمی بهتر خواهد بود.

   بحران در خط حمله پرسپولیس
پرسپولیس با توجه به مصدومیت‌ها، اسکواد جمع‌وجور و لاغری پیدا کرده و حدس زدن ترکیب اولیه این تیم کار خیلی سختی نیست. از خط دروازه تا 4نفر خط دفاعی که کاملا مشخص هستند و جانشینی ندارند. در خط بعدی هم تقریبا همه‌‌چیز مشخص است چون 4بازیکن خط میانی باید از میان 5نفر انتخاب شوند. معمای پرسپولیس فقط خط حمله این تیم است چون هر کسی در این منطقه به زمین رفته عملکرد چندان راضی‌کننده‌ای نداشته و معلوم نیست یحیی برای این بازی مهم به کدام نفرات اطمینان خواهد کرد. زاهدی 3-2 بازی موفق داشته اما تعداد بازی‌های ناموفقش خیلی بیشتر بوده است. محمد عمری بین نیمکت و زمین در رفت‌وآمد است و نبیل باهویی هم خرید رقت‌انگیزی به‌نظر می‌رسید که تازه در مقابل هوادار کمی بهتر از قبل ظاهر شد. اتفاق خوب برای پرسپولیس این است که امید عالیشاه بالاخره از بند مصدومیت رها شده و اگر دوباره مصدوم نشود می‌تواند باری از روی دوش قرمزها بردارد. او زننده آخرین گل تاریخ دربی‌هاست، چون خردادماه همین امسال با ضربه ایستگاهی جالبش پرسپولیس را 2 بر یک مقابل استقلال پیروز کرد.

   صدای پای سپاهان
امروز اما علاوه بر دربی تهران 2بازی دیگر هم در شهرهای اصفهان و قزوین برگزار می‌شود که بازی اصفهان هم حساسیت بالایی دارد و ممکن است حتی صدرنشین لیگ را همین امشب تغییر دهد. سپاهان بعد از 3برد متوالی در لیگ برتر، امروز از فولاد میزبانی می‌کند که از 5بازی اخیرش فقط 4امتیاز گرفته است. البته فولادی‌ها یکی از این 4امتیاز را از استقلال گرفتند و امیدوارند که بتوانند سپاهان را هم مثل استقلال متوقف کنند. هر چند زردپوشان در این هفته‌ها با درخشش فوق‌تصور رامین رضاییان و نمایش خوب مغانلو، احمدزاده، اسدی، حسین‌نژاد، یوسفی و سایرین تیم غیرقابل مهاری نشان داده است. اگر سپاهان امشب پیروز شود و دربی هم با شکست استقلال به پایان برسد، زردپوشان به صدر جدول می‌روند و رتبه‌ای را که با کسر امتیاز از دست داده بودند دوباره پس می‌گیرند. آخرین بازی امروز هم جدال شمس‌آذر و نساجی در شهر قزوین است و باید دید شمس‌آذر که بردهای بزرگی در بیرون از خانه به‌دست آورده بالاخره راه بردن در قزوین را هم یاد گرفته یا نه. از بازی‌های عقب‌افتاده، یک مسابقه هم روز گذشته برگزار شد که نفت آبادان در زمین خودش با یک گل به گل‌گهر باخت و در منطقه خطر باقی ماند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید