• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 23 آذر 1402
کد مطلب : 212358
+
-

عزیز آقا در سرزمین خارج از نقشه

با معلمی که برای پیداکردن دانش‌آموزانش به دل کوه می‌زند

زندگی
عزیز آقا در سرزمین خارج از نقشه

شاید باورش برایتان سخت باشد، اما در همین کشور ما معلم‌هایی هستند که برای آموزش بچه‌ها و عقب نماندن آنها از درس و مشق همه سختی‌ها و مشقت‌ها را به جان می‌خرند تا در دل کوه هم که شده بساط درس و مشق   برای آنها به پا کنند.

کدخدای مناطق دورافتاده
عزیز آقای محمدی‌منش یکی از معلم‌های ساده عشایری است که در استان لرستان سال‌های سال است از صخره‌های پرشیب و رودخانه‌های خروشان عبور می‌کند تا به دانش‌آموزانش برسد. این آقا معلم که یک تنه هم معلم است، هم مدیر مدرسه، هم معاون، ناظم و سرایدار مدارس سنگی و چادری و... در کنار همه این مسئولیت‌های ریز و درشتش مسئول تهیه و تامین نیازهای معیشتی ساکنان مناطق سخت و صعب‌العبور که دسترسی به شهر و امکانات آن را ندارند نیز هست. خلاصه اینکه به قول خودش معلمی 40شغله است که تنها یک حقوق می‌گیرد. او هم تجربه تدریس 9پایه آموزشی را دارد و هم برگزاری کلاس‌های نهضت. خیلی‌ها هم او را کدخدای مناطق دورافتاده می‌دانند و برای پایان دادن به خیلی از درگیری‌های قومی و محلی از او کمک می‌گیرند.

معلمی در سرزمین خارج از نقشه
او در 21سال اخیر در مناطقی به بچه‌ها خدمت معلمی کرده است که حتی در گوگل هم نمی‌توان پیدا کرد؛ مناطق سخت و صعب‌العبوری که فقط عزیز آقای محمدی‌منش چون عاشق دانش‌آموزانش هست می‌تواند از آنها رد شود تا خود را به بچه‌ها برساند: «مناطقی که برای درس دادن طی می‌کنم آنقدر دور افتاده و ناشناخته هستند که تصمیم گرفتم نام کتاب خاطراتم را «سرزمین خارج از نقشه» بگذارم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید