• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 23 آذر 1402
کد مطلب : 212350
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/oYPzj
+
-

نوروز آباد

نوروز آباد

معرفی:  جزء قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین باشگاه‌های اسب سواری تهران است که سال ۱۳۵۱ راه‌اندازی شده و امکاناتی مانند زمین چوگان، پیست کورس، مانژ اصلی مسابقات، چندین مانژ تمرین، اصطبل و ۳ فضای ورزشی دیگر مانند استخر، زمین والیبال و زمین تنیس دارد.

اسب‌دوانی وچوگان در کنارهم
مجموعه اسب‌سواری تفریحی و آموزشی نوروزآباد که زیرنظر وزارت ورزش و جوانان اداره می‌شود در جنوب غرب تهران با هدف کشف و پرورش استعدادها دایر شده است. این مجموعه با داشتن۶ اصطبل و ۱۳۵ باکس و مانژهای تمرین شامل یک مانژ گرم کن مسابقات، یک مانژ تمرین مسابقات، یک مانژ درساژ، یک مانژ بیضی مسقف، یک مانژ دایره سیمانی، یک مانژ دایره با لنژ برقی و 5 مانژ تمرین و لنژ آماده خدمات‌رسانی به علاقه‌مندان به سوارکاری است. همچنین با داشتن زمین چوگان شامل یک زمین مخصوص مسابقات و یک مانژ تمرین طرفداران ویژه خود را در این رشته دارد.

سوارکاری در فضای سرسبز
بیش از یک سوم فضای مجموعه نوروزآباد سبز و جنگلی است. حدود 120هزار مترمربع زمین این مجموعه زراعی و بقیه آن فضاهای گوناگون سوارکاری از جمله: زمین مخصوص مسابقات چوگان و یک مانژ تمرینی، پیست کورس شامل سکوی‌های تماشاچیان، مربیان، داوران و ... باجه‌های مخصوص پیش‌بینی مسابقات، آزمایشگاه دوپینگ، مانژ مسابقات پرش و مانژ اصلی مسابقات است. 3 فضای ورزشی غیر از رشته سوارکاری: استخر، زمین والیبال و زمین تنیس و همچنین زمین اسکان کورس، رستوران، بوفه، نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی دارد.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید