• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
پنج شنبه 23 آذر 1402
کد مطلب : 212347
+
-

پاتوق‌های بسیاری برای آفرودسواری در اطراف تهران وجود دارد

بیراهه نوردی؛تجربه‌ای فراموش نشدنی

بیراهه نوردی؛تجربه‌ای فراموش نشدنی

پریسا نوری

آفرودسواری در دل طبیعت و مزه کردن هیجانی که تکان‌ها و فراز و فرود ماشین هنگام عبور از تپه‌ها، سنگلاخ‌ها، دامنه کوه‌ها و دشت‌ها برایتان به ارمغان می‌آورد، تجربه‌ای لذتبخش و فراموش نشدنی است. هر چند این تفریح مهیج و دلهره‌آور درصورتی که با آموزش اصولی و رعایت نکات ایمنی همراه نباشد پرخطر است، اما اگر در محل‌های استاندارد و با رعایت نکات ایمنی انجام شود، می‌تواند به متفاوت‌‌ترین و مهیج‌ترین تجربه زندگی‌تان تبدیل شود. اگر فکر می‌کنید آفرودسواری مختص شهرهای کویری یا جنگل‌های شمال و جزایر کیش و قشم است، این راهنما را بخوانید چون در آن بخشی از مکان‌های آفرودسواری تهران را به شما معرفی کرده‌ایم.

دریاچه تار و هویر
معرفی:  به زعم خیلی از آفرودبازها شاید یکی از زیباترین مسیرهای آفرود در استان تهران است که از میان کوه‌ها می‌گذرد و به دریاچه‌های دو قلوی تار و هویر تا ارتفاع 3هزار متر از سطح دریا می‌رسد.

رانندگی در حریم دریاچه
دور تا دور دریاچه‌های تار و هویر را کوه‌ در برگرفته است. کوه‌هایی با شکل و ارتفاع متفاوت از 50 تا 500متر دریاچه‌ها را محاصره کرده‌اند. مسیر آفرودی دریاچه گرچه صعب‌العبور و خطرناک است و مناسب تردد مبتدی‌ها نیست اما برای حرفه‌ای‌ها بسیار دلچسب است چون با ماشین از پایین کوه تا کنار دریاچه می‌رانند و از چشم‌انداز زیبای اطراف مسیر و طبیعت بکر منطقه بهره‌مند می‌شوند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید