
واگذاری خودروسازان به مردم

رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران میگوید در اجرای واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی، سرمایهگذاران درخواستهایی ارائه کردهاند که برخی از آنها جزو خودروسازان بخش خصوصی هستند و ما در حال بررسی درخواستها هستیم.
بابک احمدی اعلام کرد: برای واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی باید صلاحیت و اهلیت افراد به دقت بررسی شود و بعد از واگذاری هم نیاز به نظارت و کنترل داریم تا سرمایهگذار به تعهداتش عمل کند. بهگفته او در اجرای دستور 8مادهای رئیسجمهوری، فرایند خصوصیسازی خودروسازان در حال انجام است و در این واگذاریها باید موضوع اشتغال پایدار و متوقف نشدن جریان تولید و توسعه محصول مدنظر قرار گیرد. خارج کردن صنعت خودرو از دست دولت بدون دست برداشتن از سیاست مداخله قیمت و همچنین تن دادن به رقابت شفاف به جایی نمیرسد و بیش از آنکه موضوع اهلیت خریداران و دیگر دغدغهها مطرح باشد، مهم این است که صنعت و بازار خودرو را آزاد بگذاریم و اجازه انحصار را ندهیم در این شرایط آنچه تعیینکننده خواهد بود، حق انتخاب خریداران است و چنین رویکردی البته باعث مردمیسازی این صنعت میشود. یکی از فرمانهای ابراهیم رئیسی در 11اسفند سال 1400را به یاد بیاورید که گفته بود: مدیریت دولتی شرکتهای خودروسازی ایران خودرو و سایپا سریعاً به بخش غیردولتی تعیین تکلیف شود. اکنون که قرار است این صنعت و بهویژه مدیریت 2خودروساز به بخش خصوصی داده شود، مهم این است که این واگذاری بهگونهای انجام پذیرد که رقابت واقعی شکل بگیرد وگرنه واگذار کردن مدیریت 2خودروساز از بخش دولتی به بخش عمومی بازهم گرهگشا نخواهد بود.