• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 20 آذر 1402
کد مطلب : 212034
+
-

با ذره‌بین دنبال گل

استقلال 10برابر حریفش شوت زد و پرسپولیس بیشتر از تمام فصل امید گل داشت؛ با این حال تعداد گل‌های به ثمر رسیده حرف دیگری می‌زنند

با ذره‌بین دنبال گل

پرسپولیس بازی با هوادار را با یک گل به سود خود خاتمه داد اما آمارهای بازی نشان می‌دهد موقعیت‌های خلق‌شده 2تیم اختلافی بالاتر از یک گل داشته است. امید گل پرسپولیس در این بازی 1.84و امید گل هوادار فقط 0.17بود. تیم یحیی بعد از 6بازی ناکامی در تمام رقابت‌ها به‌شدت نیازمند یک پیروزی در بازی قبل از دربی بود که هوادار با گل‌به‌خودی مدافع خودش این موقعیت را برای تیم یحیی فراهم کرد. جالب اینکه گل به‌خودی را همان بازیکنی زد که در بازی با استقلال به آبی‌پوشان گل زده بود و این بار تیم پرسپولیس را پیش انداخت.

   تساوی عجیب قرمز و آبی
پرسپولیس و استقلال به شکل عجیبی در خلق امید گل با هم مساوی‌اند. حتی میانگین امید گلی که دو تیم به حریفان خود داده‌اند هم کاملا مساوی است. پرسپولیس در این فصل 10بازی انجام داده و استقلال 11بازی؛ قرمزها به‌طور میانگین در هر بازی به اندازه 1.2گل موقعیت خلق‌کرده‌اند و میانگین امید گل استقلال هم دقیقا همین مقدار است. میانگین امید گلی که دو تیم به حریفان داده‌اند هم دقیقا روی عدد 0.7مساوی است. پرسپولیس دقیقا به مقدار امید گلی که خلق کرده گل زده اما تعداد گل‌های خورده‌اش 2گل کمتر از امید گلی است که به حریفان داده است. استقلال اما بیشتر از امید گلی که خلق کرده گل زده و کمتر از امید گلی که داده گل خورده است. این قاعده اما در بازی با فولاد برای استقلال حاکم نبود. چون تیم نکونام به اندازه یک گل موقعیت داشت ولی هیچ گلی نزد. امید گل استقلال در این بازی 1.04و امید گل فولاد 0.08بود.

   بالاترین امید گل فصل
امید گل 1.84پرسپولیس در بازی با هوادار، بالاترین امید گل این فصل سرخپوشان بدون احتساب ضربات پنالتی بود. امید گل آنها در جریان مسابقه 1.69و امید گلشان در ضربات ایستگاهی 0.15بود. قرمزها در این فصل فقط یک‌بار در بازی با پیکان امید گلی بالاتر از این داشتند که در آن بازی از یک ضربه پنالتی هم بهره ‌برده بودند. امید گل هوادار در این بازی 0.17بود که این هم کمترین امید گلی است که سرخپوشان در لیگ جاری به حریفان داده‌اند. در واقع پرسپولیس در آستانه بازی با استقلال و در اوج بحران‌هایش یکی از یکطرفه‌ترین بازی‌ها را به نمایش گذاشت و آمارها به این موضوع شهادت می‌دهند.

   20شوت در مقابل 2شوت
پرسپولیس در مصاف با هوادار به بازی‌های مالکانه‌اش در این فصل ادامه داد. تیمی یحیی 62درصد مالکیت توپ داشت که تقریبا به اندازه میانگین مالکیتش در طول این فصل بوده است. قرمزها 12شوت زدند که 4شوت آنها داخل چارچوب بود اما هیچ‌یک از آنها باعث تک‌گل بازی نشدند. تک‌گل بازی روی یک گل‌به‌خودی به ثمر رسید نه روی ضربات پرسپولیسی‌ها. در مقابل ضربات پرسپولیسی‌ها، بازیکنان هوادار هم 8شوت داشتند که 3شوت آنها داخل چارچوب بود و هیچ‌کدام تبدیل به گل نشدند. اختلاف شوت‌ها در بازی استقلال با فولاد خیلی معنادارتر از این حرف‌ها بود. استقلال 20شوت زد و فولاد فقط 2شوت داشت تا میهمان 10برابر میزبان شوت زده باشد. تعداد شوت‌های داخل چارچوب هم 6بر یک به سود استقلال بود.

   عجیب ولی واقعی
شاید باور نکنید اما بهترین بازیکن بازی پرسپولیس و هوادار از نگاه سایت متریکا کسی نیست جز دانیال اسماعیلی‌فر! مدافع راست پرسپولیس که این روزها انتقادات زیادی می‌شنود و درخشش دائمی رامین رضاییان هم این انتقادها را شدت می‌بخشد، مقابل هوادار با 2پاس کلیدی و 8عملکرد دفاعی به نمره 7.60رسید و بهترین چهره زمین شد. سعید صادقی و مهدی ترابی دیگر چهره‌های موفق زمین بودند که حضور صادقی در میان برترین‌ها هم جالب توجه است. در آن سو و در بازی استقلال، این دروازه‌بان فولاد بود که برترین بازیکن زمین بود. کریستوفر کنت با 5سیو به نمره 8.21رسید و بالاتر از همه حاضران در فولاد آره‌نا قرار گرفت. بهترین بازیکن استقلال آرش رضاوند بود که نمره 7.84را داشت. نمره رضاوند از تمامی بازیکنان بازی پرسپولیس و هوادار بیشتر بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید